Zomer betekent… barbecuen!

Ik hou van barbecues, ik word er altijd wat gelukkiger van. Niet alleen het lekkere eten maar ook goed gezelschap, de geur van het eten, lekkere drankjes, genieten van de tuin en de ondergaande zon. Een geweldige combinatie van mooie dingen.

Nieuwe dingen uitproberen is mijn ding, zelfs op de barbecue. Op het begin van mijn vegetarisme had ik het gevoel dat er geen plek meer voor mijn eten op de barbecue zou zijn. De opties aan vegetarische burgers waren miniem en niet eens erg lekker. Mijn papa heeft ook een kookmicrobe en experimenteert met groenten in alle geuren en kleuren. Okras op de barbecue? Dat gaat! En het is nog lekker ook, zelfs met gewoon een beetje olie erop. Ook worteltjes gemarineerd in sojasaus, honing en een beetje zout is iets wat je zeker moet proberen! Een echt feest voor je smaakpapillen.

Courgette, asperges, … gewoon zo op de barbecue en het is lekker. Groene asperges zijn mijn favoriet, met witte asperges heb ik niet zo veel.

Wat vind jij lekker op de barbecue?

Waar en met wie geniet je er het meest van?

6 gedachtes over “Zomer betekent… barbecuen!

  1. maman verte zegt:

    Dag Sara!
    Wat leuk dat er nog een veggieblogger bijkomt! Mijn favorieten op de bbq zijn gepofte aardappeltjes…..Met sausjes, look”boter” en groenten ( van de grill). En aubergines gegrild….
    Met Aioli…. mmmmmmmm
    Ik geniet er het meest van met familie en een goed glas wijn ( of 3 😉
    Verder zijn alle veggie burgers en co ook goed!
    Veel groetjes
    en ik kijk al uit naar verdere logjes van je!
    Altijd leuk om ervaringen en ideetjes te wisselen!
    Veel groetjes
    Maman Verte

  2. Tine Putzeys zegt:

    Meer veggiebloggers = meer inspiratie => Hoera!

    Nog drie BBQ-tips:
    – dunne schijfjes watermeloen grillen als dessert: hemels lekker
    – je bent schijnbaar uit de buurt van Hasselt, dus zeker eens op woensdag langsgaan bij de Preuverie. (Veggie-)BBQ op woensdag!! Best wel even laten weten vooraf dat je komt. Ter info: het idee van de meloen komt van hen.
    – als je eens over de grens komt: in de Jumbo hebben ze lekker BBQ-bare veggieworsten e.d. De ouders van mijn vriend wonen net op de grens en gaan daar regelmatig winkelen voor ons. Zeer lekker

    • Sara (The Veggie Eco-Life) zegt:

      Dat is idd waar!

      Ben 1 keer gaan eten in De Preuverie en vond het erg lekker, maar het ‘slow cooking’ was me iets te slow… Tegen de tijd dat we ons hoodfgerecht kregen was mijn honger al zo goed als voorbij… Maar ik ga binnenkort nog eens proberen. Ik kom uit Nieuwerkerken, is idd niet zo ver van Hasselt dus kom er wel regelamtig!
      Ik ga af en toe wel eens naar Maastricht dus als ik daar een Jumbo vind, eens binnenspringen.

  3. margriet zegt:

    Wat een leuke site! Ik ben geen vegetariër, maar ik eet weinig vlees (omdat ik de smaak niet zo lekker vind en omdat ik een dierenvriend ben). Je site komt, ook voor een semi-vegetariër als ik dan ook zeker van pas! 🙂

Geef een reactie

