Nieuwe kookboeken

Kookboeken zijn een must voor mij, ik druf bijna zeggen dat ik eraan verslaafd ben. Ik vind het heel rustgevend om er in te bladeren, te kijken naar de foto’s en inspiratie op te doen. Af en toe geniet ik van de rare hersenkronkels in mijn hoofd waardoor ik zelf op goede ideeën kom voor een recept.

Ik had een whishlist gemaakt van kookboeken die ik wil hebben. Ik besloot dat de eerste hiervan Veganomicon zou worden, enkel om uit te vinden dat deze aan een nieuwe editie o.i.d. toe is, want dit boek is pas beschikbaar binnen 51 dagen. Daarom besloot ik  Appetite for Reduction te bestellen. Recent heb ik Vegan with a Vengeance van Isa Chandra Moskowitz gekocht en werd meteen fan van haar recepten (ik had voordien al enkele recepten bekeken op The Post Punk Kitchen). Als alles goed gaat valt Appetite for Reduction binnenkort in de brievenbus.

De volgende boeken op mijn verlanglijstje zijn Veganomicon (wanneer het terug beschikbaar is), My Sweet Vegan, Vegan Cookies Invade …, Eat, Drink and Be Vegan en Super Natural Cooking.

Daarnaast kreeg ik twee cadeaubonnen voor FNAC. En wat is er nu beter dan dit spenderen aan kookboeken? Dat bedoel ik dus. Ik kocht Vegeterranean, wat ik voordien altijd wat duur vond maar wel graag wou, en Vegetarisch Genieten. Toen ik op de cover van deze laatste KAV zag staan, werd ik een beetje sceptisch, maar dat ging meteen weg toen ik het boek opensloeg en zag hoeveel originele, leuke recepten er in staan.

 
Maar ik hoop hier snel meer over te vertellen met een aantal recensies; which to buy and which one(s) not to buy!
 
4 gedachtes over “Nieuwe kookboeken

Geef een reactie

