Bioshop

Ik ben al honderden keren voorbij gegaan aan ’t Biokruidenierke in Hasselt. Meestal omdat ik een gericht doel had en geen tijd zag om even binnen te gaan. Zaterdag besloot ik echter dat ik de stap ging wagen en wandelde binnen. Ik ben blij dat ik dat eindelijk gedaan heb, langs buiten lijkt de winkel niet erg groot, maar dat is hij wel! Zó veel lekkere en interessante dingen, ik wou de hele winkel mee naar huis nemen. Jammer genoeg is mijn budget daar een beetje te klein voor.

Wel kwam ik thuis met een aantal lekkere dingen. Ik wou dat ik ze nu meteen kon bespreken, maar mijn studeertijd laat dat helaas niet toe. Binnen twee weken ben ik echter zo vrij als een vogel (tot ik werk vind toch) en zal ik deze blog overladen met recensies van de dingen die ik gekocht heb, (lekkere) recepten, tuinervaringen, kookboekreviews en het begin van mijn start to run ervaring!

Neem zeker ook een kijkje op de Bakparade, hier kan je een testpakket van Stevia (zoetstof – meer daarover op de Bakparade zelf) winnen!
Edit: Ook op Natuurlijk Zuinig is momenteel een heel erg leuke give-away, je kan er namelijk het boek ‘Chew on This’ winnen.

Tot dan: auf wiedersehen!

Foto van Valériane – biobeurs

Waar doe jij je bio- en/of vegetarische inkopen?

Wat is je favoriete biologisch en/of vegetarisch merk of product?

[Voel je niet geremd om een reactie achter te laten ;)]

10 gedachtes over “Bioshop

  1. maman verte zegt:

    Goh, wij kopen bij Bioplanet ( en laten dat leveren in onze Colruyt ). En bij het Natuurhuis in Antwerpen, en Terrasana in Antwerpen.
    Voor de rest kopen we veel basisproducten bij Colruyt en Delhaize…..En uiteraard ook bij veggie-deluxe.be Echt een aanrader! Een jong bedrijf met een gepassioneerde vrouw aan het roer, die er echt voor gaat om veggie op de kaart te zetten in Vlaanderen! Respect voor haar!
    Mijn favo merk? Nog niet over nagedacht….
    Ik zal er eens over peinzen….
    Groetjes!!
    MV

    • Sara (The Veggie Eco-Life) zegt:

      Heb al zo vaak op veggiedeluxe gekeken, ga begin volgende maand eindelijk eens iets bestellen 🙂 Staan superlekkere dingen op!
      Ik wou dat er een Bioplanet wat dichter bij huis was, maar de dichtst bijzijnde is Leuven en dat is toch al een dik half uur rijden… Beetje veel om inkopen te gaan doen en ook niet erg ecologisch.
      Maar Colruyt en Delhaize zijn ook wel favorieten, zeker Delhaize heeft toch een aantal bioproducten.

      Bedankt voor je reactie trouwens!

  2. Tine Putzeys zegt:

    Veggie Deluxe = awesome!

    Dit weekend heb ik een gelijkaardige ervaring gehad trouwens. Op de kleine ring tegenover Bistro 58′ (die ook lekkere veggie noms hebben trouwens) ligt de Almatheek. Ik ben daar dus ook voor de eerste keer binnengegaan en WAW! Als je al dacht dat de biowinkel veel had… Ze hebben bij de Almatheek ook niet-bio producten. In de Bioshop hebben ze bijvoorbeeld geen veganistische kazen e.d. omdat die niet bio zijn. In de Almatheek wel.

    Ook nog een leuke trouwens: de Aziatische winkel aan de TT wijk. Zeewieren en vreemde groenten en fruit. Obscure kruidenmixen en een uitgebreide selectie aan fake vlees. Niet dat ik dat laatste zo graag eet, maar toch. Good to know.

    En qua favo merk: dat zal Alpro/Provamel zijn. Ok, megabedrijf, maar je bent er tenminste zeker van dat alles plantaardig is. En lekker. Ik eet zelfs liever de sojapudding (vanille) dan gewone melkpudding. Alhoewel ik geen veganist ben. En op twitter kan je @provamel ook volgen. Toffe kerel die daar achter zit.

    • Sara (The Veggie Eco-Life) zegt:

      Oh super, bedankt voor de tip! Ben daar waarschijnlijk ook al eens aan voorbij gekomen, maar let vaak niet op de winkels.
      Die Aziatische winkel is inderdaad heel leuk, ga er ook af en toe inkopen doen (zoete aardappelen, vind je op ook niet op zoveel plaatsen). Ze hebben daar ook van die tofu’dingen’ die je direct kan opvullen.

      En ik ga hélemaal akkoord, vind sojapudding ook lekkerder dan van melk. Zowel de vanille als de chocolade. Drink de chocoladesojamelk ook veel liever dan gewone chocomelk. Ben ook geen veganist (zoals je wel al gemerkt hebt) maar vind het toch fijn meer ‘alternatieven’ te proberen.

  3. Annelore zegt:

    Hi Sara, heb je blog net ontdekt! Mooi is dat!
    En wat het bioshoppen betreft, heb ik hier op 2 km een Bioplanet, dus wat dat betreft ben ik wel verwend! Die verstoog is gewoon een paradijs voor vegetariërs, alle burgers van La Vie est Belle, lekkere veggie slaatjes voor op de boterham, lekkere biokazen… Maar inderdaad allemaal niet goedkoop, ik ga er dus zeker niet elke week!
    Nog veel succes met je studies en het bloggen!
    Groetjes,
    Annelore van Tallore

  4. Famke zegt:

    dank voor je reactie:)
    bij mij hiep ook niets tegen de eczeem op mn voorhoofd altijd te droog devette creme kreeg ik weer puistjes van en die op gel basis was meestal met alcohol bewerkt en dat droogt weer uit, en nu ik gezonder eet meer natuurlijke stoffen binnen krijg is t verdwenen.

    Hier geen biowinkel in de buurt,ik moet t doen met wat ze in de gewone supermarkt verkopen ach ja heb mn tuin 😉

    Groetjes
    Famke

    • Sara (The Veggie Eco-Life) zegt:

      Een eigen tuin doet ook al heel erg veel! En het is nog leuk ook 😉
      Ik eet al meer dan 10 jaar vegetarisch dus daar kan het niet aan liggen… Ik ga proberen minder of geen melkproducten meer te eten, misschien dat ik daardoor wat verbetering erin kan krijgen.

Geef een reactie

