Heerlijk Indisch eten en andere hapjes – Londen, dag 1.

Dinsdag, 13 september, vertrokken we ’s ochtends vroeg, héél vroeg, richting Brussel om daar de trein naar Londen te nemen. Het lijkt misschien een beetje gek, op honeymoon in Londen, maar na de stad één keer gezien te hebben wou ik graag terug. Bovendien hadden we op het begin van de zomer al een erg mooie natuurvakantie.

Omdat we zo vroeg vertrokken waren en alles maar een beetje nipt verliep (zoals de trein richting Brussel die vertraging had), hadden we niet de kans om goed te ontbijten. Eens aangekomen in Londen gingen we onze spullen in de GoNative studio in Camden afzetten en richting Loving Hut, Archway. Het was echter nog maar 10u ’s ochtends, dus een warme maaltijd bij Loving Hut zat er nog niet in. Daarom besloten we Archway een beetje te verkennen en kwamen uit bij Costa Coffee. Omdat we merkten dat ze ook een kleine selectie broodjes verkochten, aten we hier een hapje. Het aanbod vegetarische broodjes was mooi en het smaakte bovendien goed! Ik werd helemaal blij toen ik zag dat ze zich richten op blije koeien:
“That’s right, we now have seven animal-friendly farms in the Devon countryside producing the milk for all Costa operated stores. Why? Well, this way we can be sure our cows can spend most of their days happily grazing (lucky cows). This makes them healthier and so they live longer, producing better quality milk for our coffees.”
Daar werd ik ook blij van! Maar toen ik zag dat je ook voor sojamelk kon kiezen, opteerde ik toch voor deze laatste.

Het geweldige contrast tussen KFC en loving vegan food.

Na wat uitgerust te hebben bij Costa, kuierden we nog wat door de straten van Archway om terug te keren naar de LovingHut. Hoewel het buffet er heerlijk uitzag, koos ik voor de vegan burger and fries. Deze was best lekker, hoewel ik er misschien wat meer van had verwacht. J. ging wel voor het buffet, uiteraard moet ik dan eens proeven en dit werd goedgekeurd. We merkten uiteindelijk wel dat de LH eerder voor de snelle hap is dan voor rustig iets te eten.

Na onze buikjes rond te hebben gegeten, gingen we Camden (her)verkennen. Geluk bij een ongeluk; tijdens het ronddolen op markt nr. 2 begon het plots èrg hard te regenen. Het geluk was dat de eerste bar die we tegen kwamen het vegan restaurant InSpiral was! Omdat de vele drankjes op de kaart er allemaal erg lekker uitzagen, koos ik voor simpel: vers appelsap, overheerlijke, vloeibare appel. J. ging voor een smoothie (ik weet niet meer welke), die toch niet helemaal in de smaak viel.

Vegan burger in de Loving Hut

’s Avonds konden we eindelijk terugkeren naar waar we al zo lang naar uitkeken… Sagar, vegetarisch Indisch restaurant. Wij opteerden voor hun vestiging in West End, waar we enkele jaren geleden ook waren geweest. Als voorgerecht namen we elk een samosa, welke misschien nog wat meer gekruid mocht zijn. Het hoofdgerecht bestond uit channa masala (kikkererwten in een tomatencurry), saag paneer (spinazie met paneer), bhindi bhajee (okra met tomaat en ajuin), zeera aloo (gekruide aardappelen) en sambar (groenten met kokossaus). Dit laatste was enkel voor J., aangezien ik nog steeds geen kokos eet. Toegegeven, in mijn herinnering was het eten buitengewoon lekker, lekkerder dan het in feite was. Maar toch, hemels! En je geen zorgen hoeven te maken of iets wel helemaal vegetarisch is of niet. Mijn absolute favoriet was de channa masala, ik ga later proberen hem te copy-pasten, maar betwijfel dat het helemaal gaat lukken. De kruiding van de gerechten staat namelijk zo op punt dat een poging tot namaken de eerste keer waarschijnlijk mislukt. De tweede keer waarschijnlijk ook. De bhindi bhajee was eveneens overheerlijk, ze waren wel wat te vrijgevig geweest met ui. De zeera aloo kon beter, ze mochten wat meer afgekruid zijn. Dat is dan weer het nadeel van zo’n kruidenrijke eetcultuur, als je een gerecht weinig kruidt, wordt het snel flauw van smaak. Het gekke is dat ik helemaal geen spinaziefan ben, maar saag paneer delicieus vind. Daarenboven laat ik de paneer altijd liggen voor J. omdat hij dit zo lekker vindt en ik er geen liefhebber van ben. Saag paneer wordt al snel te romig klaargemaakt, dat heb je vooral in verwesterde Indische restaurants. In Sagar wordt deze echter op de traditionele wijze klaar gemaakt, wat wil zeggen een tikje romig en goed gekruid (veel curry – njam!).
Bij deze gerechten namen we nog een kommetje gewone rijst en een portie paratha (soort brood). We aten tot we bijna ontploften. Ik kan nog steeds niet geloven dat we alles opgegeten hebben (hoewel deze eer vooral naar J. gaat). Als jullie dus ooit in Londen zijn, zeker één van de Sagarvestigingen bezoeken om een portie verrukkelijk Indisch eten op te nemen!

6 gedachtes over “Heerlijk Indisch eten en andere hapjes – Londen, dag 1.

  1. Annelore zegt:

    Mooi… Een tijdje geleden ook in Londen geweest en ik vond het toch ook één van de meest veggie-vriendelijke steden van Europa. Altijd aangenaam!
    Oh en proficiat met je huwelijk trouwens 😉

Geef een reactie

