Hippe buurt voor hippe mensen en eten bij Vantra – Londen, dag 2.

Normaal gezien ben ik steeds een slechte slaper op vakantie, maar in onze GoNative studio had ik er minder last van! Ik vind het bovendien gezelliger om niet op je vingers gekeken te worden door hotelpersoneel en zelf te beslissen wat je gaat halen als ontbijt. Daarom deden we de eerste dag inkopen bij de Whole Foods Market in Camden. Niet zo’n grote vestiging, maar alles te vinden wat je nodig hebt voor een goed ontbijt.

Biologisch fruitsap, brood, cheezly en cheatin' (allemaal van Wholefoodsmarket)

Na al dat lekkers opgepeuzeld te hebben, trokken we richting centrum. Oxford Street, Tottenham Court Road, Regent Street, … Een heleboel hippe winkels waar ik wel eens een kijkje wou gaan nemen. Ik was vooral op zoek naar het merk People Tree, wat te krijgen zou zijn bij o.a. John Lewis en Anthropologie. We stopten eerst bij de keten EAT. om, je raad het nooit, snel iets te eten. Ik werd wel blij van het grote vegetarische aanbod (o.a. een sandwich met avocado, sla, …) en de biologische koffie. Gelukkig namen we deze korte pauze voor de ‘onrust’ begon.

Om te beginnen was het een heel eind stappen aangezien John Lewis achteraan in Oxford Street ligt en wij vooraan begonnen waren. Toen we op de kruising met Regent Street kwamen besloten we naar Anthropologie te gaan. Ondertussen werd het steeds drukker en drukker in de straten en liep het vol mensen met de nieuwste, hipste kleding aan. Niets tegen hippe mensen maar wel tegen de drukte die ze veroorzaken. Zowel J. als ik kunnen daar niet zo goed mee om, we worden snel onrustig in zo’n hectische situatie. Gelukkig kwamen we snel bij Anthropologie, maar jammer genoeg vond ik geen leuke People Tree kleding… Wel andere mooie jurkjes en pulls, vergezeld door een nog mooier prijskaartje (300£ voor een pull, oeps)! Het werd dus een kale en vrij frustrerende terugkomst van ons winkeluitstapje.

Een gezellige bar in Soho, London

Na een zijstraat in te slaan werden we erg blij bij het zien van een gezellige bar. We gingen binnen voor een drankje en een welverdiende rustpauze. Ondertussen gingen we na welk restaurant we die avond konden bezoeken. Bij het bekijken van de site van Vantra werd ik reeds enthousiast. Mijn enthousiasme was misschien wat voorbarig aangezien bij de aankomst in het restaurant dit een heel klein zaakje bleek te zijn waar we enkel van het buffet konden eten. En plus zat het zaakje zo goed als vol, buiten de twee vrije zitplaatsen waar wij ons nog op wrongen. Het buffet zag er wel lekker uit en bleek uiteindelijk nog tamelijk mee te vallen. Ik word echter een beetje triest van de vele vegan/vegetarische zaken in Londen die een buffet aanbieden. Hoewel het eten nooit slecht is, is er toch altijd een béétje een monotone smaak in terug te vinden. Vantra kon er wel niets aan doen, maar hun channa masala was toch niet die van de dag ervoor, veel minder gekruid en dus minder smaak. Maar goed, mijn hongerige buikje was blij met een gezonde, veganistische maaltijd. Ik denk niet dat ik bewust nog terug zou keren naar Vantra, maar moest ik er voorbij komen met een grommende maag zouden ze zeker een klant rijker zijn die dag.

Een verslag van onze eerste dag in Londen vind je hier.

Een gedachte over “Hippe buurt voor hippe mensen en eten bij Vantra – Londen, dag 2.

Geef een reactie

