De kerstsfeer hangt al in de lucht…

Zo. Hier ben ik weer. Dat is al even geleden!
Maar vrees niet, ik ben niet voor niets zo lang stil geweest. In mijn hoofd zaten namelijk zo veel dingen te broeden, dat ik de tijd heb genomen om deze eens allemaal op een rijtje te zetten. Wat dat allemaal was zal volgend jaar pas duidelijk worden! Tot die tijd houd ik jullie zoet met een mooie aanloop naar de feestdagen.
Sinterklaas is nog maar net voorbij maar de kerstsfeer is reeds volop aanwezig. Ik ben er wel een beetje blij om aangezien dit de eerste Kerst is die ik sinds een hele tijd hélemaal mag meemaken. De vorige jaren stond het altijd eerder in de weg van het studeren. Ik kijk er naar uit om heerlijke gerechten op tafel te zetten en vooral om lekkere dingen te bakken. Na steeds wat aan te modderen in de keuken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het liefst van al bak, ik word er  rustig van en kan er mijn ding mee doen. Van een avondmaal koken, word ik nogal eens gestrest omdat het op tijd op tafel moet staan.

Terug naar die heerlijke kerstsfeer. Ik probeer elk jaar aan ieders wensen te voldoen om leuke cadeautjes onder de kerstboom (of iets vergelijkbaar, zoals hier) te zetten. Maar ondertussen wil ik het ook nog een beetje dier- en mensvriendelijk houden. Het is niet altijd even makkelijk om overal mee rekening te houden, toch zijn enkele sites zo inventief geweest om alle tips eens op te sommen. Nu ben ik uiteraard zo vriendelijk om jullie deze tips niet te onthouden en hier alle links op een rijtje te zetten!

  • Sommigen zullen het probleem wel eens ervaren tijdens de feestdagen: ‘Maar wat eet je dan WEL?’ ‘Dat is toch ongezond?’ enzoverder. Vegansaurus geeft een aantal handige tips om zulke vragen op een beleefde en informerende manier te beantwoorden. One Green Planet gaf eerder al 3 handige stappen om veganisme uit te leggen, dit in het kader van Thanksgiving, maar de tips blijven  even handig voor Kerst en Nieuwjaar!
  • Vegetarian Living geeft een aantal zeer mooie tips om van Kerstmis een eco-vriendelijk feest te maken.
  • Wat dichter bij huis heeft I love Eco weer een zeer mooie actie opgestart. De site staat boordevol leuke ecocadeautjes, als je een cadeautje naar je zin ziet kan je dit via de I love Eco site bestellen en krijg je een supermegacoolewasmachinesticker erbij (de ‘voorwaarden’ vind je hier). Niet alleen koop je een eco-bewust cadeautje, maar je krijgt zelf nog een leuke surprise erbij, dus: PIMP JOUW WASMACHINE
  • Deze maand kan je niet enkel via het geweldige web iets kopen bij Trashilicious en Jambala. Neen, deze maand openen ze een winkel in Antwerpen! Wil je unieke tassen, kledij, juwelen, … die ook nog eens eco en duurzaam zijn, twijfel dan niet en spring eens binnen in hun Pop-Up Shop!
  • Trouwe leden hebben het ondertussen al gezien in het mooiste magazine van het land, EVA heeft weer een aantal geweldige recepten ontwikkeld voor de feesten. Naast deze mooie gerechten geven ze je ook nog tips om uit te eten, af te halen en waar je leuke cadeaus vindt (check zeker de webshop van EVA uit!).
  • Ook Vegatopia biedt, naar trouwe gewoonte, vijf prachtige kerstmenu’s aan. Vind je hier toch niet meteen iets naar je zin? Dan kan je nog altijd in hun grote database van de afgelopen jaren kijken, ik vind er steeds iets heerlijk in terug!
  • Als jullie nog ergens leuke tips & trics gevonden hebben, of je hebt zelf iets op je blog staan, laat het me weten en ik zet ze erbij!
2 gedachtes over “De kerstsfeer hangt al in de lucht…

Geef een reactie

