Mijn hoop voor de toekomst

Het mag een beetje (te) laat zijn, maar ik hoop dat jullie het nieuwe jaar allemaal geweldig en liefdevol ingezet hebben!

Ik vind nieuwjaarsresoluties een beetje nutteloos, zowat niemand volgt ze echt. Daarom dacht ik eens na over mijn verlangens voor de toekomst, niet enkel voor 2012. Ik weet dat ze niet allemaal realistisch zijn, maar daarom noem ik ze verlangens.

Ik hoop dat in de toekomst…

  • … meer mensen zich bewust worden van alle positieve dingen die samenhangen met veganisme (en vegetarisme). Mensen zullen gezonder wrden en dieren zullen minder lijden.
  • … alle auto’s aangedreven worden door duurzame elektriciteit, bv. zonne-energie, windenergie, waterkracht, … De wereld wordt stiller en minder vervuild door de schadelijke uitstoot van reguliere auto’s.
  • … minder dieren mishandeld worden. Geen mishandeling voor huisdieren, wilde dieren of boerderijdieren. Mensen die de neiging om weerloze dieren te blijven mishandelen niet kunnen weerstaan, zullen gestrafd worden volgens de wet (die uiteraard veel strenger hierin is).
  • … alle voedingsmiddelen biologisch zijn. Geen pesticiden meer die de natuur en haar wezens verwoesten. Hier voeg ik graag aan toe dat ik hoop dat er geen GGO’s meer zijn, omdat ze meer kapot maken dan iets positief bij te dragen.
  • … mensen toleranter tegenover elkaar staan, maakt niet uit wat hun huidskleur is, welk gender ze zijn, wat hun seksuele oriëntatie is, welke religie ze volgen, welke keuzes ze maken en gedachten ze hebben.

Op een meer persoonlijk vlak hoop ik dat mijn tocht naar het veganisme kan verder zetten. Ik hoop dat mijn partner en ik in een prachtig, duurzaam en ecologisch huis wonen. Ik hoop dat ik meer kan leren over ecologisch leven en veganisme. En ik hoop dat ik veel informatieve posts en goede recepten op dit blog kan plaatsen, gecombineerd met behoorlijke fotografie!

Ik hoop dat in de toekomst er vrede op aarde zal zijn, misschien een beetje melig om mee af te sluiten, maar het is iets dat we kunnen hopen. En daarmee wil ik jullie een heel Gelukkig Nieuwjaar wensen, met veel liefde en activisme!

Wat zijn jouw verlangens / wensen voor de toekomst?

7 gedachtes over “Mijn hoop voor de toekomst

  1. Miss Healthy zegt:

    Wat een voornemens. Mijn voornemens zij: BESPAREN!!! Mijn geld vliegt weg en ik heb een kamertje met allemaal troep. Soms snap ik gewoon niet wat ik allemaal gekocht heb! En ik ga nauwelijks shoppen… maar voor ik het weet is het weg.
    Ik probeer nog steeds mensen een beetje te laten nadenken over alle mogelijkheden die we hebben omtrent gezond leven, dierenleed, milieu etc… maar het is nogal lastig als je met een milieuverspillende huisgenoot leeft! Ze is overigens wel vegetarisch, dus dat is ideaal… maar ze begrijpt de term zuinigheid nog niet helemaal. Zal dat dan maar mijn voornemen nummer 2 worden 😉

Geef een reactie

