Zij doen het goed! – Bio’ty Lab

Na een tijd van stilte, wou ik jullie verrassen met iets nieuws. In dit nieuwe project ‘Zij doen het goed!‘, komt er telkens iemand aan bod die een inspirerend initiatief heeft opgestart. Uiteraard heeft dit initiatief telkens een vegetarische/veganistische en/of ecologische component. Zo krijgen jullie de kans om nieuwe dingen te leren kennen en zelf ook een beetje geïnspireerd te geraken!

Sophie Mommaerts van het geweldige Bio’ty Lab bijt de spits af.

Ik ben Sophie, 32, Waals en getrouwd met een Vlaming. Het idee van mijn webshop Bio’ty Lab is om gezonde en natuurlijke cosmetica aan te bieden. Verzorgingsproducten die de natuurlijke functies van de huid ondersteunen en die gemaakt worden met respect voor de natuur (waarvan het belangrijkste: niet op dieren getest).

Bij Bio’ty Lab wijden we ons aan 100% natuurlijke en gezonde schoonheid:

  • 100% natuurlijk en biologisch (goed voor uw gezondheid)
  • Goed voor u (verwen uzelf met prachtige geuren en fluwelen texturen)
  • Goed voor uw omgeving (duurzame ingrediënten, fairtrade, geoptimaliseerd gebruik van energie, recycleerbare verpakking zonder tierlantijntjes en steun aan de lokale gemeenschappen).

Hoe ben je op het idee gekomen om met een webshop te starten?
Na lang te werken voor Lima, een bedrijf dat biologische voeding verkoopt, wou ik een winkel starten met leuke en goede, natuurlijke verzorgingsproducten, iets dat ik toen niet vond in bio winkels. Door de crisis heb ik voor een webshop geopteerd, samen met homeparties om meer uitleg te kunnen geven aan mensen die meer willen weten over gezonde en natuurlijke cosmetica.

Hoe ben je hieraan begonnen?
Een business plan, op zoek gaan naar de goede merken, alles uittesten en vooral veel werk en passie erin stoppen!

Hoe heb je dit uitgewerkt?
Het is een werk van lange adem en het is nooit helemaal af. De stappen die ik onderneem zijn iedere keer verschillend maar vragen veel doorzettingsvermogen, passie voor je product en pro-actief op zoek gaan naar klanten.

Wat vind je het leukste aspect aan je initiatief?
Bio’ty Lab is mijn bébé…. Alles heb ik zelf bedacht, getest, beslist en wanneer het werkt voel je je wel trots…

Waren er administrative of technische struikelblokken?
Oh ja, de kosten moet je onder controle houden en spijtig genoeg zijn de belastingen die je moet betalen enorm hoog voor starters. Vooral dit maakt het moeilijk om te starten.

Wat drijft en motiveert je om er mee verder te gaan?
De kwaliteit van de producten, het feit dat mijn klanten meestal zeer tevreden zijn (ze zijn zeer loyaal), en het feit dat het mijn eigen project is.

(Hoe) Blijf je vernieuwen?
Lezen, leren, luisteren naar advies en nieuwe producten ontdekken.

Hoe is het geëvolueerd of zie je het evolueren?
In de goede richting!

Waar wil je ermee naartoe?
Ik wil dé referentie voor online bio en natuurlijke cosmetica in Benelux worden.

Welke tips heb je voor andere mensen die eco willen leven of die zelf een
eco-project willen starten?
Je markt goed analyseren, in je product geloven en altijd aan een plan B denken.

Heel erg bedankt voor het interview Sophie! Ik wens je nog heel veel succes met je bébé Bio’ty Lab en raad iedereen aan een kijkje te nemen en enkele natuurlijke producten te kopen! Tot 10 februari is er trouwens 20% korting op de gezichtsproducten van Weleda.

3 gedachtes over “Zij doen het goed! – Bio’ty Lab

Geef een reactie

