Doe de Test: Chocolade! Green & Black’s Organic Dark Chocolat w/ Whole Cherries

Ondertussen is het al 23 mei en dit is nog meer de tweede “Chocolade!” post. Tijd om iets goed te maken dus en dat doen we met niet minder dan…

De donkere chocolade met hele kersen die ècht voor een bitterzoete sensatie zorgt.

Ingrediënten:
cacaomassa, ruwe rietsuiker, zure kersen (zure gedroogde kersen, zonnebloemolie), cacaoboter, emulgator (sojalecithine), vanilleextract.

Voedingswaarde per 100g:
Energie: 490 kcal / 2045 kJ
Eiwitten: 7.0 g
Koolhydraten: 44.7 g
waarvan suikers: 38.1 g
Vetten: 29.7 g
waarvan verzadigde: 17.6 g
Natrium: 0.05 mg
Vezels: 8.2 g

Ik word echt héél blij van de ingrediënten omdat ze allemaal van biologische oorsprong zijn en ongeveer de helft is fairtrade. De voedingswaarde is zoals bij alle chocolades bedenkelijk, maar het is niet alsof je een tablet van 100g in een keer op eet ;). Op de verpakking staat dat de chocolade sporen van melk kan bevatten. Na wat onderzoek op de website van Green & Black’s blijkt dat dit komt omdat de donkere chocolade in dezelfde machines als de melkchocolade gemaakt wordt en hierdoor er dus residu’s kunnen overblijven.

Zoals jullie zien zou deze chocolade voor een bittersweet sensation zorgen. En… niets is minder zwaar. Misschien ben je er geen fan van, maar ik vind bittere van de chocolade in combinatie met het zoete en beetje zure van de kersen echt heerlijk. Omdat deze tablet zo een uitgesproken smaak heeft, zou ik het een schande vinden deze te verwerken in een gerecht. Gewoon een klein stukje als snack of mini-dessert op je tong laten smelten en simpelweg genieten.

Green & Black’s leerde ik trouwens in Londen kennen. Daar kocht ik een tablet melkchocolade en pure chocolade in de Whole Foods. Ik was meteen verkocht. Daarom ben ik er erg blij mee dat ze deze chocolade in enkele varianten verkopen in ’t Biokruidenierke (Hasselt). Ik vermoed dat ze dus ook in andere BioShops te koop zijn.

In ’t Biokruidenierke betaalde ik €2,49 aan een tablet van 100g.

Een gedachte over “Doe de Test: Chocolade! Green & Black’s Organic Dark Chocolat w/ Whole Cherries

Geef een reactie

