Doe de Test: Chocolade! Tohi zwarte chocolade met citroen en gember

Mmm, ik hou best wel van chocolade met een smaakje. Deze zwarte chocolade met citroen & gember van Tohi heeft bovendien nog een leuke verpakking!

Ingrediënten:
cacaomassa, rietsuiker, cacaoboter, citroen, gember en vanille.

Voedingswaarde per 100g:
Energie: 527 kcal / 2202 kJ
Eiwitten: 7.9 g
Koolhydraten: 34.1 g
waarvan suikers: 38.1 g
Vetten: 41.3 g
waarvan verzadigde: 25 g
Natrium: 74.2 mg
Vezels: 12.2 g

Op de website van Tohi lees ik het volgende: “Wij stellen onszelf tot doel een sublieme smaak te creëren en onze knowhow ten dienste te stellen van de traditionele Belgische chocolade. Wij halen het beste uit de natuur voor een zuiver genot op basis van ingrediënten die afkomstig zijn van biologische landbouw en eerlijke handel“. Dat lijken me goede ingrediënten voor een (h)eerlijke chocolade! Toch is het vet- en zoutgehalte in deze chocolade tamelijk hoog.

Eerlijk is eerlijk, als je niet van gember houdt, zal deze chocolade niets voor jou zijn. Ik kan dan wel genieten van deze pittige smaak, maar twijfelde wel of ik deze chocolade lekker zou vinden. Gelukkig is dat wel zo. Vooral de combinatie met citroen geeft de chocolade een unieke smaak. Het is geen chocolade om dagelijks te eten, ik eet elke week of twee keer per week een stukje. Maar het is zeker een aanrader om af en toe van te genieten!

In kocht deze chocolade in ’t Biokruidenierke, de prijs weet ik niet meer juist maar na wat opzoekingswerk op internet blijkt de prijs te variëren tussen de €2,60 en €2,80. Update: in de BioPlanet kost een tablet van 70g €2,46!

Een gedachte over “Doe de Test: Chocolade! Tohi zwarte chocolade met citroen en gember

Geef een reactie

