Doe de Test: Chocolade! Zero Zebra Rice Milk Bar

Rice Milk Bar van Zero Zebra

Ingrediënten:
cacaoboter, ruwe rietsuiker, rijstsiroop (17%), cacaomassa, vanille.

Voedingswaarde per 100g:
Jammer, maar ook hier geen voedingswaarde.

Opnieuw een biologische chocolade met zo’n 80% fair trade ingrediënten.
Het mooie aan deze chocolade is dat hij geen melk en gluten bevat en zo geschikt is voor mensen die kampen met allergieën.

Als je ‘gewone’ melkchocolade gewoon bent, is deze zebra bar een beetje een afknapper. Toch is het een goed alternatief voor mensen met allergieën, maar ook voor veganisten! In andere melkchocolade zit namelijk melk en in deze enkel rijstsiroop. Wat vooral zo anders is aan deze chocolade, is de structuur. Deze reep is harder maar smelt toch lekker in je mond. Hoewel ik geen enorme fan van deze reep ben, ga ik deze nog wel eens kopen als ik heel erg zin heb in melkchocolade. Als je dat mist als veganist denk ik wel dat je met deze chocola aan je trekken komt!

Er zijn ook nog andere varianten met aardbei en met gepofte rijst. De versie met gepofte rijst wil ik zeker eens proberen!

Ik heb deze chocolade gekocht in ’t Biokruidenierke, maar heb hem ook al gezien in de Bioplanet. Een reep kost ongeveer €1,50.

3 gedachtes over “Doe de Test: Chocolade! Zero Zebra Rice Milk Bar

Geef een reactie

