Doe de Test: Chocolade! Vivani Bittere Chocolade 85%

Vivani donkere chocolade

Ingrediënten:
cacaomassa, ruwe rietsuiker, cacaoboter.

Voedingswaarde per 100g:
Energie: 598 kcal / 2468kJ
Eiwitten: 8.2 g
Koolhydraten: 14.7 g
Vetten: 53.3 g

Alle ingrediënten zijn van biologische landbouw. Het is altijd heel aangenaam om slevhts 3 ingrediënten te zien in zo’n lijstje. Deze chocolade is vegan maar kan wel sporen van melk bevatten (naast amandelen, hazelnoten en tarwebestanddelen).

Deze chocolade is wel héél erg puur. Vrij bitter ook. Ik vind m zelfs te bitter om zo op te eten. Ik denk dat het wel heel erg lekkere chocolade is, om in combinatie met een iets zoetere variant, te gebruiken voor bittere chocoladesaus (voor op cake of pannenkoeken bijvoorbeeld). Eigenlijk droom ik al van een Sachertörte met deze chocolade bovenop, dat wordt heerlijk bitterzoet!

Deze chocolade is te koop in de BioShop.

4 gedachtes over “Doe de Test: Chocolade! Vivani Bittere Chocolade 85%

  1. puurinjevel zegt:

    Deze chocolade eten wij thuis altijd. Zelfs mijn dochtertje van vijf lust het 🙂 Het is inderdaad wel een chocolade waar je maar een klein stukje van hoeft te eten, een hele reep is echt too much 😉
    Ik krijg er altijd een gezond gevoel van vanwege het hoge percentage cacao.
    De Vivani pure chocolade met chilipeper is ook een aanrader, heel aparte smaak!

    • Sara (The Veggie Eco-Life) zegt:

      Leuk! Ik denk dat het met kinderen vaak te maken heeft met wat ze eerst leren eten, maar aangezien ik zelf geen kinderen heb is dat misschien helemaal geen goede redenering :).
      Ik wil al tijden chocolade met chili eten, maar telkens ik er vind denk ik ‘toch maar niet’. Heel gek, ik moet het volgende keer gewoon meenemen en uitproberen.

Geef een reactie

