Doe de Test: Chocolade! Bonvita Witte Rijstmelk Chocolade

Witte Rijstmelk “Chocolade” van Bonvita

Ingrediënten:
Cacaoboter, ruwe rietsuiker, rijstsiroop (10%), zonnebloemolie, vanille, zout.

Voedingswaarde per 100g:
Energie: 646 kcal / 2680 kJ
Eiwitten: 0 g
Koolhydraten: 49 g
Vetten: 50 g

Gemaakt in een fabriek waar noten en melkproducten worden verwerkt. Alle ingrediënten zijn van biologische teelt en fair trade.
Opvallend: als je op de website kijkt, kom je te weten dat deze tablet geen ‘chocolade’ mag heten omdat er geen melkpoeder in zit. En dat volgens de wet.

Zoals ik eerder al zei ben ik niet meer zo’n fan van witte chocolade. Af en toe kan ik echter wel een klein stukje appreciëren. Op zulke momenten is het heel erg leuk dat er een veganistisch alternatief is voor de ‘gewone’ witte chocolade.
Het negatieve aan rijstmelkchocolade lijkt wel dat harde te zijn, wat ik bij de Zero Zebra reep ook al opmerkte. Maar ook hier geldt dat als je het even in je mond hebt, de chocolade lekker zacht wordt en smelt. De smaak is ook wat anders, minder vol en meer vanille-achtig. Toch keur ik deze tablet niet af! Ik denk dat het een ideaal alternatief is voor zoetekauwen!

Je betaalt rond de €2,30 aan een tablet van 100g.

5 gedachtes over “Doe de Test: Chocolade! Bonvita Witte Rijstmelk Chocolade

  1. Van Wegen zegt:

    Inderdaad nogal zoet omdat de rijststroop die de melk moet vervangen zoeter is dan melk, maar heerlijke vanillesmaak en nog behoorlijk romig.

Geef een reactie

