Al 7 dagen vegan

Whoehoe, een week veganistisch, het is mij al gelukt! En ik moet zeggen… het gaat me goed af.
Ik ervaar niet echt problemen, er zijn geen nadelen. Het enige waar ik het een beetje moeilijk mee heb is om ’s middags iets lekker op mijn boterham te voorzien. Ik vind hummus heel lekker en guacamole (of avocado) ook, maar ik wil eens iets anders. Daarom heb ik mij voorgenomen om zondag een paar receptjes uit de Veggie Lunchbox van EVA uit te proberen. Dan zal ik wel een week voorzien zijn van lekkere smeersels. Eventueel ook eens kijken op VeganLife.be, om wat vegan kazen in te slaan. Ik zag er een veganistische versie van simpele “Hollandse kaas” voorbijkomen en dat moet ik toch eens proberen.

Dinsdag, 4 september, had ik ’s ochtends al een beetje schrik voor ’s middags. Ik moest namelijk naar een vergadering voor mijn werk (anders werk ik thuis) en dan gaan we ’s middags altijd ergens uit eten of bestellen we een broodje. Mijn ontbijt bestond uit een overschotje pannenkoek. ’s Middags gingen we dus uiteten en ik hield mijn hart al vast toen ik zag dat er maar twee veggie gerechten op de kaart stonden. Eentje was een quiche en het andere pasta met champignons (waarschijnlijk met roomsaus). Er stonden wel een aantal salades op de kaart, allemaal gepaard met vlees of vis. Dus, ik vroeg beleefd of het mogelijk was ook een slaatje met alleen groenten te voorzien… Geen probleem! Ik verwachtte echter een slaatje met sla en tomaat, wat ik als vegetariër reeds als gangbaar beschouwde. Maar ik kreeg een heerlijke, grote salade voorgeschoteld die bestond uit verschillende soorten sla, in miniatuurblokjes gesneden groene en gele paprika en radijs, komkommer, appel, peer en tomaat. Gesmuld dat ik heb! ’s Avonds moest ik naar nog een andere vergadering dus heb tussendoor een appel en een boke met choco gegeten.

De volgende dag, woensdag 5 september, genoot ik van havermoutpap met hazelnootmelk en een stukje chocolade (eventjes in de microgolfoven, en hopla!). ’s Middags at ik een nieuw lievelingsgerecht, Paprika gevuld met rijst, walnoten, zongedroogde tomaatjes, olijven en tomatensaus. Lekker dat dat is! Ik heb het uitgeprobeerd toen ik foto’s ging maken op het EVA-kantoor voor de veggie bbq. Het gerecht is bedacht door Sandy, ook een vrijwilliger voor EVA. ’s Avonds stond er een lekkere snij- en sperziebonen met curry-tomatensaus, een Alpro burger en gebakken aardappelschijfjes met kruiden en citroen op het menu.

Gisteren, 6 september, at ik hetzelfde ontbijt als op woensdag. ’s Middags olijfbrood met hummus, pesto en komkommer en ’s avonds frieten.

Vandaag heb ontbeten met een kommetje muesli met hazelnootmelk. Vanmiddag was het boerenstokbrood met hummus, pesto, komkommer, artisjok en rucola. En vanavond heb ik opnieuw frietjes gegeten, wel gecombineerd met een lekkere zomerburger van La Vie Est Belle en sla. Hoewel ik op mijn gezondheid let, kan ’t mij soms niet zoveel schelen en dan eet ik wel eens twee keer per week frieten. Zolang ik genoeg vitamientjes binnenkrijg is het goed (voor mezelf toch), dus zo meteen eet ik nog een kommetje fruitsla!

Van een aantal producten die ik in deze blogpost vermeld,  komt er binnenkort een recensie.

6 gedachtes over “Al 7 dagen vegan

  1. Tine zegt:

    Tip voor de lunch: niemand verplicht u om boterhammen te eten. Ik heb onlangs een “maand zonder brood gedaan” en kon zelfs op mijn werk heel gemakkelijk alternatieven vinden. Vooral slaatjes, soep en overschotten van de dag ervoor. Als je thuiswerkt zou het al helemaal geen probleem mogen zijn om een slaatje te maken.

    • Sara (The Veggie Eco-Life) zegt:

      Jawel! Ze duwen die boterhammen aan mijn mond in!
      Haha neen dus, maar zoals je ziet eet ik ook niet elke middag boterhammen. Ik eet gewoon op regelmatige basis graag brood en dan wil ik daar ook iets lekkers bij. Maar ’t is misschien geen slecht idee om ook eens een maand zonder brood te doen, want vaak eet ik het ook wel omdat een boterham smeren makkelijker is dan een slaatje maken ;). Soep is ook altijd een voltreffer, maar daar vond ik het deze dagen een beetje warm voor.

Geef een reactie

