Dat veganistisch eten is keilekker!

Ja het gaat goed binnen dat veganistisch eten. Omdat het alweer een tijdje geleden is dat ik mijn “eetdagboek” gedeeld heb, ga ik een kort overzicht geven.

Zaterdag, 8 september: Mijn ontbijt bestond uit een boterham met choco, ’s middags walnotenbrood met guacamole en komkommer. ’s Avonds zelfgemaakte pizza, het deeg is ècht zoveel lekkerder als je ’t zelf maakt, met tomatensaus – kruiden – artisjokharten – olijven – paprika – en veel ajuin. Ik mistte de kaas niet, maar binnenkort toch eens met een vegan versie proberen.

Zondag, 9 september: Opnieuw ontbeten met een boterham met choco. ’s Middags gingen we uit eten met mijn schoonouders, ik had er een beetje schrik voor maar ik heb een simpele pasta met tomaten-looksaus gegeten (zonder de mozzarella alstublieft). ’s Avonds heb ik mezelf een lekker slaatje gemaakt van rucola, paprika, kidneybonen, granaatappel en bieslook (erbij een stukje brood met guacamole).

Maandag, 10 september: Muesli met hazelnootmelk als ontbijt en ’s middags maakte ik quinoasalade met granaatappel, paprika, kidneybonen, komkommer, appel en mango met wat citroensap. ’s Avonds pasta met venkel en ajuin, een supersimpel gerechtje want je moet de venkel en ajuin gewoon in stukjes snijden en laten stoven (best wel een tijdje laten stoven als je ook niet zo weg bent van de anijssmaak van venkel).

Dinsdag, 11 september: Een lekker origineel ontbijt: muesli met hazelnootmelk (’t smaakt mij en ’t is toch gezond). Als lunch de restjes van de quinoasalade en ’s avonds gevulde paprika met pilaf, peterselie en champignons. Ik hou ècht niet van champignons maar als het ergens tussen is, kan ik het nog wel binnen krijgen…

Woensdag, 12 september: Vanmorgen ontbeet ik met brood met confituur (aardbei-citroen) en als lunch at ik een broodje met sla, maïs, olijven, paprika, wortel en komkommer + veganaise. En vanavond ga ik uiteten. Mijn ventje is namelijk jarig en eergisteren waren we 1 jaar getrouwd, dus we hebben iets te vieren!

Voor wie zich afvraagt waarom ik zo vaak paprika eet: we hebben een hele hoop paprikaplanten in onze serre staan en die hebben het goed gedaan dit seizoen, dat betekent dus veel paprika’s eten. Niet dat ik dat erg vind!

En kijk wat een schattig bolleke dat mijn schoonouders geadopteerd hebben:

4 gedachtes over “Dat veganistisch eten is keilekker!

Geef een reactie

