Getest: Provamel Hazelnoot Drink

Om in een goede herfststemming te komen voeg je simpelweg een scheutje hazelnoot aan alles toe!
Oké, misschien is in alles niet zo’n goed idee, maar deze hazelnootmelk van Provamel is wel een leuke toevoeging aan vele drankjes en hapjes. Persoonlijk ben ik niet zo’n fan om ze puur te drinken, maar ik moet hier aan toevoegen dat ik geen enkele soort melk graag puur drink. De ingrediënten en nutritionele info kan je op de site vinden, ik ben er alleszins best tevreden over.

Deze melk is vergelijkbaar met de Alpro Hazelnootmelk, maar heeft een iets rijkere smaak en geeft een voller gevoel in je mond. Ze is heerlijk bij mijn Jordan’s ontbijtgranen. Aangezien er in deze Jordan’s heel weinig noten (0,5%) zitten maar wel overheerlijke chocolade, vond ik het leuk om er wat noten aan toe te voegen. Wanneer ik de noten vervang door hazelnootmelk, kan ik voortdurend van deze zachte notensmaak genieten.

Mijn koffie drink ik meestal zwart, maar soms voeg ik iets extra toe. Uiteraard moest ik deze hazelnootdrink ook eens in mijn koffie proberen… Het enige wat ik je kan aanraden is dit ook eens te proberen! Echt, zo lekker. Als je er niet te veel in doet, kan je nog steeds genieten van deze herfstige hazelnootsmaak. Ik zeg nu wel herfstig, maar eigenlijk is dit een melk die me elk seizoen gaat smaken.

De hazelnootmelk van Provamel is verkrijgbaar in de meeste natuur- en biowinkels, o.m. in de BioShop en BioPlanet.
Dit product werd me samen met de rijst-kokosmelk en de nieuwe uitgave van de amandelmelk toegestuurd door Provamel naar aanleiding van een wedstrijd.

3 gedachtes over “Getest: Provamel Hazelnoot Drink

    • Sara (The Veggie Eco-Life) zegt:

      Ik heb eens 1 keer chocolade-rijstmelk geproefd… En ik weet het niet, was er iets mis mee, of was het gewoon zo, maar ik vond het vreselijk, de smaak maar vooral de structuur.
      Dus ik ben ook heel erg benieuwd naar de rijst-kokos, maar ’t wordt een moeilijke want ik ben absoluut geen kokosfan. Er komt trouwens ook een review van in de loop van de week, maar ik drink liever eerst mijn hazelnoot leeg 😉

Geef een reactie

