Mijn eerste vegan fout: Granovita Vegadella – Lyoner

Ziet er lekker uit hè, die worst? Ik vond het ook. En ik vond ze ook lekker.
Het was grappig, maar vooral triest, toen ik ’s middags tegen J. zei dat hij die lekkere vegan worst eens moest proeven. Hij vond ze niet zo geweldig en was de ingrediënten aan het bekijken toen hij ineens “ei-eiwit?” zei. Ik was sprakeloos en denk dat mijn gezichtsuitdrukking vooral een groot “?” betrof. Toen ik de ingrediëntenlijst bekeek, kon ik mezelf wel voor het hoofd slaan…
Ik kijk altijd naar de ingrediënten van iets, de laatste tijd eens zo aandachtig. Maar blijkbaar gaan haast, die ik had toen ik de worst ging kopen, en aandacht niet zo goed samen (“haast en spoed is zelden goed“, ik weet het). Mijn eerste vegan fout is dus een feit. En neen, het was niet aangenaam, maar ik ga mezelf er ook niet slecht om voelen. Al doende leert men. Ja, het was een fout, een domme fout, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal.

Jammer van dat ei-eiwit want anders was het volledig plantaardig. Ei-eiwit zit echt in veel te veel producten, in vegetarisch beleg is het vaak het enige dierlijke product wat erin zit. Schrappen die handel, is soja- of tarwe-eiwit niet goed genoeg misschien?

Heb jij ook al zulke fouten gemaakt?

3 gedachtes over “Mijn eerste vegan fout: Granovita Vegadella – Lyoner

Geef een reactie

