Eetdagboek van een Beginnende Vegan #4

Mijn “30 dagen Veganistisch” zitten er bijna op. Een challenge die behoorlijk goed gelukt is, buiten mijn foutje. Terug gaan naar ‘gewoon’ vegetarisch is geen optie meer, het veganistisch eten lukt me zo goed en is simpelweg ook heel erg lekker.
Mijn ontbijt is bijna een hele week lang hetzelfde geweest, ’t is gewoon zo lekker!

Donderdag, 20 september
Ochtend: Jordan’s Country Crisp Chocolade met hazelnootmelk
Middag: Brood met asperge tapenade en komkommer.
Avond: Indisch afhalen (zo leuk dat ze op aanvraag vegan maken: room en boter vervangen): Pakora’s, Aloo Palak, Channa Masala, Dal Fry, Bhindi Bhajee en naan.

Vrijdag, 21 september
Ochtend: Jordan’s Country Crisp Chocolade met hazelnootmelk
Middag: Restjes Indisch (bestel altijd een beetje te veel ;))
Avond: Frietjes

Zaterdag, 22 september
Ochtend: Jordan’s Country Crisp Chocolade met hazelnootmelk
Middag: Mini-pistolets met aspergetapenade – aardbeien-citroen jam – Tofutti cheddar style slices en komkommer.
Avond: Linguine met verse tomaten-kruidensaus.

Zondag, 23 september
Ochtend: Pistolet met aardbei-citroen jam
Middag: Seitanworstjes van Maya, gebakken aardappelen, sperziebonen, appelmoes en sjalottensaus.
Avond: Linzensoep – pistolets met Indische salade en met gebakken Vegideli.

Maandag, 24 september
Ochtend: Jordan’s Country Crisp Chocolade met hazelnootmelk
Middag: Verrassing van J. – lunch in Le Pain Quotidien met de Quinoa-salade (quinoa, hummus, kaviaar van rode biet, gegrilde paprika en courgette, sla, komkommer)
Avond: Linzensoep – Aardappelen, wortels & erwtjes, Alpro burger.

Dinsdag, 25 september
Ochtend: Jordan’s Country Crisp Chocolade met hazelnootmelk
Middag: Linzensoep – Toast met Tofutti Cheddar Style Slices en Toast met Vegideli, komkommer en olijven.
Avond: Basilicumpenne met Hurry-Up-Alfredo saus (heerlijk!).

Woensdag, 26 september
Ochtend: Jordan’s Country Crisp Chocolade met sojamelk
Middag: Linzensoep – Broodje met sla, wortel, maïs, komkommer, olijven, paprika en een beetje cocktailsaus (veganaise + ketchup).
Avond: Gebakken aardappelen, sperziebonen en een Alpro burger.

6 gedachtes over “Eetdagboek van een Beginnende Vegan #4

  1. Renee zegt:

    Wat goed en knap dat je zo bent overgestapt naar vegan eten! Toen ik dat een jaar geleden deed heb ik er maanden over gedaan om alles uiteindelijk te vervangen. Echt heel knap dat het zo goed gaat. En wat eet je lekkere dingen :O

    • Sara (The Veggie Eco-Life) zegt:

      Bedankt voor je leuke reactie! Ik was ook al een tijdje (ook ongeveer een jaar) de veganistische weg op aan het gaan hoor.. Dus het is niet op 1 2 3 gegaan :).
      Ik vind het zo grappig dat wat ik eet als zo lekker gezien wordt, want ik vind er de laatste tijd niet veel speciaal aan, ik moet echt gevarieerder leren eten.

  2. Iris zegt:

    Wat klinkt dat allemaal ontzettend lekker! Dat ontbijt lijkt me ook wel wat, ik eet meestal muesli met rijstmelk. Hazelnootmelk heb ik nog nooit geprobeerd, ga ik de volgende keer kopen als ik in de natuurwinkel ben 🙂

  3. Dani zegt:

    Grappig is dat he, dat als je het eenmaal hebt geprobeerd, dan wil je eigenlijk niet meer terug. Het voelt zoveel beter!
    Leuk dat je ook meedoet aan de vegan mofo, ik volg je al een tijdje, dus deze maand helemaal 🙂
    groetjes
    Danielle

Geef een reactie

