Vegan MoFo #3 – Lotus Speculoos is Vegan!

Hmmm, zo tegen 3 à 4 uur in de namiddag een warme kop koffie of chocolademelk. Dat kikkert op en geeft zo’n heerlijk warm gevoel op koudere dagen. En, als ik heel eerlijk ben, soms is de cafeïne van de koffie zeer welgekomen. Voor de liefhebbers is er natuurlijk ook thee maar daar ben ik zelf niet zo’n fan van. Af en toe een kopje chai thee, dat krijg ik nog binnen.
Een warme drank dus, vergezeld van een koekje dat je dan kan soppen en dan bijna ‘smelt’ in je mond. Ow yeah.

Ik sop altijd graag speculoosjes in mijn warme drank. Gelukkig dat ik dat nog steeds kan als veganiste! Want Lotus speculoos bevat geen dierlijke producten en is bijgevolg veganistisch. We gaan er even niet op in dat er best veel suiker in speculoos zit. “Eentje is geentje”, bij mij blijft ’t meestal niet bij 1 koekje maar worden het er 2 of 3.

Ingrediënten: tarwebloem, suiker, plantaardige olie en vet, kandijstroop, rijsmiddel (natriumwaterstofcarbonaat), sojabloem, zout, kaneel.

Nutritionele info per 100g:
Energie (kcal): 484
Eiwit (g): 4.9
Koolhydraten (g): 72.7
waarvan suikers (g): 38.1
Vet (g): 19
waarvan verzadigd vet (g): 8.8
Voedingsvezel (g): 1.3
Natrium (g): 0.37

Ik hoop dat ik bij deze sommige mensen verblijd heb, jullie kunnen allen ‘zorgeloos’ genieten van Lotus Speculoos! Geniet ervan!

16 gedachtes over “Vegan MoFo #3 – Lotus Speculoos is Vegan!

  1. fiekefatjerietjes zegt:

    Dat wist ik al een hele tijd… Jammer genoeg heb ik in mijn vegan jaren een beetje te veel speculoos gegeten, waardoor ik er nu een beetje een afkeer van heb. Maar nog een tip: vanillepudding (met sojamelk gemaakt uiteraard!) en daarin speculoosjes :-). Nomnomnom!

  2. Gnoe zegt:

    Ik heb onlangs voor het eerst speculoos gegeten en die had ik Frankrijk gekocht! Er zijn er nog een paar over – ik probeer door de week niet te snoepen… :\ In welke winkel heb je de Lotus speculoos gekocht?

Geef een reactie

