Vegan MoFo #8 – Getest: Meatfree Bio Rashers van VegiDeli

Na zoveel jaar vegetarisme, kan ik de tel niet meer bijhouden hoeveel “vleesvervangers” ik geproefd heb. Wat ik wel kan zeggen is dat minstens 70% niet te vreten was (pardon my language). De laatste jaren is het echter grondig verbeterd. Als vegetariër zijn er tal,van mogelijkheden om op je boterham te leggen. Als veganist merk ik dat de zoektocht opnieuw begint, mijn keuzemogelijkheden zijn ingekrompen maar dat betekent niet dat ik alles al ken. Het leuke is dat er minder écht vieze dingen tussen zitten tegenwoordig. En nog leuker is het als je iets tegenkomt wat écht lekker is.

20121009-174619.jpg

De ‘rashers’ van VegiDeli zijn écht lekker. Vooral als je ze tussen twee sneetjes brood in een croque monsieur- of grill machine stopt. Koud vind ik ze niet geweldig, de rokerige smaak komt pas tot zijn recht wanneer de schellen opgewarmd zijn. Je kan ze ook kort bakken in de pan en dan bij je brood of slaatje opeten. Eventueel kan je ze, om het echte croque monsieur effect te bereiken, combineren met schelletjes vegan kaas, maar ik vond ze ‘puur’ het best.

Ingrediënten:
Water, tarwe eiwit, zonnebloemolie, sojameel, zout, natuurlijk aroma, gistextract, rietsuiker, verdikkingsmiddel: johannesbroodpitmeel

Voedingswaarde per 100g :
Energie 1013kJ/242kcal
Eiwit 23.5g
Koolhydraten 13.6g
Vet 10.9g

Punten van kritiek: ik vraag me af wat “natuurlijk aroma” is en er zit vrij veel vet in.

3 gedachtes over “Vegan MoFo #8 – Getest: Meatfree Bio Rashers van VegiDeli

  1. Gnoe zegt:

    Hee, deze nog niet eerder gezien, laat staan geproefd. Goed om te horen dat ze in de smaak vallen, warm dan tenminste! Ik vind het ook nog een zoektocht naar lekkere vleesvervangers.. :\

    • Sara (The Veggie Eco-Life) zegt:

      Ik heb ze in een natuurwinkel gevonden, had ze er nog niet eerder gezien. Ze hebben een beetje een gerookte smaak, bacon-achtig.

Geef een reactie

