Vegan MoFo #10 – Getest: Maya Seitan Croquette

Soms is het niet alleen leuk om een lekker product voor te stellen, maar ook het bedrijf achter dat product. Maya is zo’n bedrijf met maar liefst 3 pluspunten:
1. Het zijn allemaal biologische producten.
2. Alles wat ze maken is 100% plantaardig.
3. Maya is gevestigd in Hasselt (en Hasselt is heel dichtbij :)).

Meteen geef ik ook toe dat ik niet alles van Maya lekker vind. Seitan vind ik nog altijd het lekkerst als het zelfgemaakt is. Maar de ‘specialere’ producten van Maya vind ik wel bijzonder én lekker, zoals deze seitan croquette. Eigenlijk is het een soort worst die je makkelijk als een klassieke vleesvervanger kan gebruiken naast de aardappelen en groentjes. Dat is wat ik deed, overgoten met sjalottensaus, want dan is het eens zo lekker.

Ingrediënten:
Seitan* (tarwemeel*, shoyu*, gember*, kombu, kruiden*), ui*, gierst*, boekweitvlokken*, sesamzaad*, tahin*, zeezout, kruiden*, zonnebloemolie*

Voedingswaarde per 100g :
Kcal/KJ: 243/993
Eiwitten: 12,18 g
Vetten: 9,00 g
Koolhydraten: 26,62 g
Cholesterol: 0,6 mg

4 gedachtes over “Vegan MoFo #10 – Getest: Maya Seitan Croquette

Geef een reactie

