Vegan MoFo #12 – Favorieten vd Week II

Vandaag, net zoals vorige week, een overzicht van lekkere recepten en interessante artikels/weetjes die ik via de Vegan MoFo feed vond. Ik plaats de grootste favorieten hier en de anderen kunnen jullie terugvinden via mijn Pinterest!

JL van JL Goes Vegan had het geweldige idee om allerlei vragen over veganisme/ veganistisch koken om te zetten in blogposts. Vooral deze over het koken van granen en bonen in een pressure cooker (snelkookpan) vind ik erg interessant.
Deze tofu en broccoli in gele curry van Plantaardigheidjes ziet er fantastisch uit, niet? Nu ben ik niet zo’n fan van kokos, maar daar passen we wel een mouw aan.
Dit lijkt me een lekker tortellini recept met een originele saus.
Afsluiten doen we met een dessert en in deze tijd is een appelcake geen overbodige luxe ;). En na mijn speculoos serenade zal het niet verwonderen dat ik deze pudding van leaves & flours met veel plezier ga uitproberen. Ik hou van ahornsiroop en walnoten dus zo’n ijsje van fuckyeahveganicecream lijkt me intens genieten. Oh, en zéker niet te vergeten, de citroen-gember koekjes van Fieke!

Eigenlijk is het gewoon heel moeilijk om te kiezen tussen die overload aan heerlijke mofo-recepten… Het is ook heel leuk om de anderstalige blogs te bestuderen en af en toe stukjes te vertalen met google. Bij de Duitse blogs is er bijvoorbeeld Vegan Wednesday waarbij elke woensdag alle vegan gerechten van de dag getoond worden, het leuke is dat het ook openstaat voor niet-vegans die op woensdag veganistisch eten. Alle recepten van de blogs die meenemen worden dan gebundeld op Pinterest.

De tweede week van Vegan MoFo blogde ik over pompoen-paprika soep, de rashers van VegiDeli, wat is veganisme?, de seitan croquettes van Maya en Dreena Burton’s chocolade-kaneel cake.

Vandaag beloof ik niks maar ik hoop volgende week wat meer recepten te posten. Het is me nu al duidelijk dat ik volgende Vegan MoFo wat meer op voorhand moet plannen.
Vergeet je niet in te schrijven voor VeggiEmail als je graag met andere over vegetarisme/veganisme praat!

2 gedachtes over “Vegan MoFo #12 – Favorieten vd Week II

  1. Dani zegt:

    Leuk dat je mijn blog zo volgt en de recepten je zo nu en dan aanspreken 😉
    Ik hield voorheen ook niet van kokos, maar tja ook niet van tofu… nu kan ik soms wakker worden en dáár juist trek in hebben. Mijn smaak is enorm veranderd sinds ik geen dierlijke producten meer eet en creatief met voeding om ga.
    Ik ben zeer nieuwsgierig naar wat je allemaal nog gaat posten, fijne week!
    groetjes
    Danielle

    • Sara (The Veggie Eco-Life) zegt:

      Dankje 🙂
      Ik ben ooit ziek geweest van ‘kokosrotsjes’ en sindsdien vind ik kokos echt niet meer lekker… Het is al jaren zo en ik probeer het nog af en toe. Ik lust het alleen als het ergens heel erg in verwerkt in zodat je het eigenlijk niet meer proeft (zoals in bv. het Indische gerecht malai kofta).

Geef een reactie

