Lekker eten enzo.

Neen, ik ben niet dood. Ook niet verdwenen van de aardbol. Het is gewoon heel erg druk en ik ga heel tevreden zijn als de kerstvakantie begint (omdat ik dan toch een béétje vakantie heb).

Maar goed, we klagen niet, al is het wel jammer dat het bloggen er aan ingeboet heeft ;). Gelukkig hebben we wel nog kunnen koken en bakken. Ik zeg speciaal ‘we’ omdat mijn liefste J. de kookmicrobe een beetje overgekregen heeft. Het is wel heel erg fijn om samen te koken. Zo hebben we onder andere Mushroom Gravy uit Blissful Bites (aangepast: meer ui) geprobeerd, ècht een aanrader dat recept! Ik ben niet zo voor champignons of andere paddestoelen, maar deze saus is overheerlijk, om uw vingers van af te likken! Dat hadden we samen met de Seitan Cutlets uit Veganomicon gemaakt. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik de cutlets iets te rubberig vond, een probleem dat vaker voorkomt bij seitan. Ik moet het ultieme seitan-recept nog vinden, als iemand tips heeft, ze zijn welkom.
Momenteel staat Dreena Burton’s No-fu Love Loaf in de oven. Ik heb het nog niet geproefd, maar als het proeft zoals het ruikt, dan gaat het hemels zijn. We hebben ook koekjes gebakken (iets met chocolade-koffiesmaak uit Vegan Cookies) en cake.

Gelukkig werd ik nog wat verwend tijdens de afgelopen drukke weken door enkele keren in restaurant De Levensboom (Hasselt) te gaan uit eten. Ik hoop dat ik ooit zo overheerlijk kan koken. Elke keer worden mijn smaakpapillen verwend, van de amuse tot het dessert (de beste chocolademousse OOIT).

21dagenvegan

Wanneer ik tijd heb probeer ik in 21 Dagen Vegan te lezen van Dr. Neal Barnard. Hopelijk heb ik het uitgelezen voor Kerstmis, zodat ik voordien nog een review kan plaatsen. Daarna staat Fatsoenlijk Eten van Karen Duve op mijn leeslijst.
Nu we het toch over boeken hebben… Mijn lijstje met vegan (en (niet-)vegetarische kookboeken) is aangevuld. Dankzij Fieke werd ik er attent op gemaakt dat mijn lijstje niet meer zo up-to-date was. Dat is het nog steeds niet helemaal, want er zijn meer nieuwe boeken in mijn kookboekenkast verzeild geraakt, ik moet ze alleen nog eens uitpluizen. En stilletjes vermoed (of hoop) ik dat er tijdens de feestperiode een aantal nieuwe bij gaan komen…

4 gedachtes over “Lekker eten enzo.

  1. fiekefatjerietjes zegt:

    Ha, wat toevallig! Ik was deze namiddag ook aan mijn blog aan het werken, ik heb mijn inspiratie-overzicht aangevuld en toen ik jouw blog toevoegde vroeg ik me af waar je was :-). Mijn kookboekenlijst is ondertussen ook aangevuld, ik wacht vol ongeduld op de postbode, twee nieuwe boeken besteld!

Geef een reactie

