Simpel & Lekker: Pasta met Champignons en Olijven

 

Soms heb ik zin in iets lekker en gezond, maar weinig tijd of zin om te koken. Er zijn dan zo’n paar gerechtjes altijd makkelijk zijn. ’t Is maar vriendelijk van mij dat ik deze met jullie deel. Het eerste is deze pasta met champignons en olijven.

Pasta met champignons en olijven

 

Eigenlijk is dit gerecht een simpele en snelle variant van iets wat ik overheerlijk vind, namelijk ravioli. Versgemaakte ravioli. De vulling is van champignons en olijven en om het wat extra smaak te geven en minder droog te maken, maak ik er een kruidenolie bij. Moest je dus wat meer tijd hebben, waag je aan de zelfgemaakte ravioli!

Pasta met champignons en olijven
(4 personen)

1 pak pasta (500 gr.) – of meer
2 bakjes boschampignons
1 blik zwarte olijven
2 uien

Snipper de uien fijn en laat ze glazig worden in wat EVOO (extra vierge olijf olie) op een zacht vuurtje.
Snijd de champignons in de helft of in vier en laat ze eventjes meestoven met de ui.
Haal alles van de pan, laat even afkoelen en doe de olijven samen met de uien en champignons in een blender. Hak alles fijn.

Als je de pasta op de ‘simpele’ manier maakt, kan je er ook voor kiezen om alles in zijn geheel te laten. Voor ravioli is het echter noodzakelijk dat je alles in de blender doet.
Zelf ben ik geen fan van de textuur van champignons en vind ik het fijner als het in de blender geweest is.

Kruidenolie

Extra vierge olijfolie
Diverse kruiden zoals
basilicum
oregano
rozemarijn
tijm
peterselie

Verse kruiden zijn het lekkerst, maar in de winter kan je ook gedroogde kruiden gebruiken. Meng alles door elkaar en verwarm het even in een pan.

Voeg het champignon-olijfmengsel bij de gekookte pasta en meng goed door elkaar.
Schep op een bord en giet er een lepel kruidenolie over. Serveer met enkele blaadjes peterselie.

Bon appétit!

Geef een reactie

