Vegan Challenge – Ga #30dagenvegan !

Ik word altijd heel erg enthousiast van veganistische initiatieven of projecten die de wereld een beetje beter willen maken. De Vegan Challenge is zulk initiatief, gestart door de Nederlandse Vereniging voor Veganisme en Viva Las Vega’s. Oorspronkelijk gericht op het Nederlandse publiek, maar aangezien in België de aandacht groeit, kunnen Belgen (‘tuurlijk!) ook deelnemen.

30dagenvegan

De bedoeling is dat je de ‘uitdaging’ aangaat om 30 dagen lang veganistisch te eten. Het leuke is dat er dankzij de Vegan Challenge een heel team klaarstaat om je bij te staan. Je krijgt heerlijke recepten voorgeschoteld, tips, voedingsadvies en een vegan buddy. Die Vegan Buddy is iemand die al wat (of heel wat) ervaring heeft met veganisme en je bijgevolg met raad en daad bij kan staan. Zelf heb ik me ook als Vegan Buddy opgegeven, iedereen mag me mailen en ik wil gerust met mensen afspreken in de regio Sint-Truiden / Hasselt / Diest (België).

Ik laat de initiatiefneemsters van de Vegan Challenge even zelf aan het woord:

“Veel mensen willen plantaardiger gaan eten, maar weten nog niet goed hoe. De VeganChallenge is een initiatief dat mensen graag een duwtje in de rug wil geven.”
Begin 2012 is het plan tot stand gekomen om een online programma op te zetten dat ondersteuning biedt om 100% plantaardig te gaan leven. Het team van de Vegan Challenge bestaat uit liefhebbers van de plantaardige keuken, die bewust voor deze manier van leven hebben gekozen en graag hun passie, kennis en ervaring willen delen met anderen.  Met de VeganChallenge willen zij laten zien dat de dagelijkse kost ook lekker gemaakt kan worden zonder dier en milieu te belasten, en dat dit makkelijker is dan het lijkt!

30dagenveg

Als je een kijkje neemt op de website zie je meteen dat er heel wat informatie op staat over waarom vegan en meerdere antwoorden op wat veganisme eigenlijk is. Ik probeerde in oktober zelf samen te vatten waarom het beter is voor iedereen dat je meer plantaardig zou eten. In de komende maand wil ik meer ingaan op de praktische kant van veganisme. Ik heb na een aantal maanden veganisme ontdekt wat moeilijker is en mijn oplossingen hiervoor wil ik graag met jullie delen. Denk aan: lekker broodbeleg, iets anders dan brood – een heerlijke plantaardige lunch, makkelijke gerechten en desserts, wat te doen als je gaat uiteten, etc.

Uiteraard hoop ik dat iedereen die dit leest mee doet, al is het maar voor de helft van de dagen. Zo kan je eens proeven van heerlijk vegan eten en de positieve effecten op jezelf en je omgeving!
Veel succes ermee en indien je vragen hebt kan je me altijd contacteren ssurinx (at) gmail . com

Twitter mee met #30dagenvegan

Een gedachte over “Vegan Challenge – Ga #30dagenvegan !

Geef een reactie

