Getest: Peppersmith kauwgom & muntjes

Via een muntjes battle leerde ik Peppersmith kennen. De verpakking zag er leuk en hip uit en de recensie was positief. Aangezien ik op de website leerde dat de muntjes en kauwgom in Nederland verkrijgbaar was, vroeg ik of ze ook verkrijgbaar waren in België… Jammer genoeg niet, buiten in enkele zaken in Brussel. Maar, ik kreeg wel de kans om de drie smaken in muntjes en kauwgom te proberen. Tof!

Enkele dagen later belandden ze in mijn brievenbus. Mijn eerste idee bij het openen van het pakje was “wat een leuke verpakking”! Ik had ze wel al op foto gezien, maar het zijn echt heel erg mooie en handige doosjes. Het gaat dan wel over de inhoud van die doosjes, maar het oog wil ook wat.

Getest: Peppersmith kauwgom & muntjes | De Groene Keuken

Ondertussen heb ik alle smaken uitvoerig getest. Van zowel de kauwgom als de fresh mints zijn er 3 smaken: bij de kauwgom is dit peppermint, spearmint en lemon & peppermint – bij de mints peppermint, lemon & peppermint en eucalyptus & peppermint. Voor de ingrediënten kijk je best even op hun website.

Waarom is Peppersmith zo anders dan andere kauwgom en muntjes en waarom kies je best voor Peppersmith? Wel, in heel veel kauwgom en fresh mints zitten chemische producten die schadelijk voor je kunnen zijn, bovendien vind je in heel wat snoep dierlijke producten terug. En dat wil toch niemand? In Peppersmith zitten geen kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen, conserveringsmiddelen, gumbasis en geen aspartaam of intense zoetstoffen. Alles wat in Peppersmith zit is plantaardig en natuurlijk. Bovendien zegt de International Dental Health Foundation dat Peppersmith kauwgom goed is voor je tanden. Nog een plusje is dat van hun verpakking tot visitekaartjes alles op FSC gecertificeerd papier gedrukt wordt. Je krijgt trouwens handige papiertjes om je kauwgom in te doen na gebruik bij het pakje.

Getest: Peppersmith kauwgom & muntjes | De Groene Keuken

Wat is het verdict? Ik heb een nieuwe verslaving! Nee, zo erg is het ook niet, maar het zijn erg fijne muntjes en kauwgom.
De fresh mints:

  • Eucalyptus & Peppermint: Héél verfrissend en erg straf van smaak. Ik kreeg de eerste 30 seconden bijna tranen in mijn ogen. Blijft zo’n 30 minuten fris in je mond. Een aanrader voor de grote muntliefhebber.
  • Peppermint: Verfrissend en milder van smaak dan de eucalyptus variant. Je houdt er een fris gevoel aan over, maar niet zo lang als bij de eucalyptus.
  • Lemon & Peppermint: Fris en zoet, zacht zurig. Dit kan je eigenlijk zowel als verfrissing nemen, maar ook als ‘snoepje’. Ik had niet gedacht dat citroen en munt zo’n geslaagde combinatie zou zijn, maar ik ben fan!

De kauwgom: wat ik een béétje jammer vind aan de kauwgom is dat de smaak niet erg lang blijft (ongeveer 30-45 minuten). Maar dat is misschien persoonlijk, aangezien ik uren kan kauwen.

  • Peppermint: Een fijne verfrissende smaak.
  • Spearmint: Ook een frisse en aangename smaak, mijn favoriet.
  • Lemon & Peppermint: Net zoals bij de muntjes smaakt de kauwgom fris en zoet-zurig.

Momenteel is Peppersmith nog niet verkrijgbaar in België. Ik heb wel meteen al wat tips gegeven waar ze eventueel kunnen verkocht worden. Als je meer wil weten over Peppersmith, moet je zeker eens op hun leuke site kijken. Ondertussen kan je Peppersmith kauwgom en fresh mints wel op verschillende plaatsen in Nederland krijgen (zoals de Bijenkorf, EkoPlaza, Vegetarische Slager) of via internet bestellen.

8 gedachtes over “Getest: Peppersmith kauwgom & muntjes

Geef een reactie

