Citroen Maanzaad Cake

Citroen Maanzaad Cake | De Groene Keuken

Ik weet niet wat het is, maar de laatste tijd kan ik me moeilijker en moeilijker aan recepten houden. Het is niet dat ik twijfel aan de kwaliteit van het recept dat ik probeer te volgen, het is eerder een soort koppigheid. Ik moet het weer anders doen.

Deze keer speelde ook een beetje mee dat ik het graag met een beetje minder suiker en vetstof wou doen. De Lemon Poppyseed Cakes hadden al vaak de revue gepasseerd op mijn blogroll en toen Fieke onlangs een recept poste voor Citroen Maanzaad Cake werd ik er nog eens aan herinnerd. Ik heb grotendeels haar recept gevolgd en enkele aanpassingen gemaakt met inspiratie van Just eat love.

Volgende keer probeer ik misschien met nóg minder agavesiroop, aangezien deze cake niet echt zoet moet zijn.

Citroen Maanzaad Cake | De Groene Keuken

Citroen Maanzaad Cake

Ingrediënten

1 1/2 cup bloem
1 1/2 tl bakpoeder
1/2 tl baksoda
2 el maanzaad
1/2 cup + 2 el amandelmelk
geraspte schil van 1 citroen
3 el citroensap
1/2 cup agavesiroop
1/2 tl vanille extract

Meng de bloem, het bakpoeder en de baksoda door elkaar in een kom. Plet 1 el van het maanzaad met een stamper fijn(er), en voeg deze samen met de andere el maanzaad bij het bloemmengsel.
Maak een kuiltje in het midden en giet hier de amandelmelk in, de geraspte citroenschil, het citroensap, de agavesiroop en het vanille extract.
Meng goed door elkaar.
Giet het beslag in een ingevette en met bloem bestoven bakvorm en bak 30 minuten in een voorverwarmde oven van 180°C.

Indien gewenst, kan je voor wat extra citroensmaak, glazuur maken met poedersuiker en citroensap (en evt. geraspte citroenschil). Laat hiervoor de cake afkoelen en strijk dan het mengsel erover uit.

Geef een reactie

