Getest: Little Miracles White Tea & Ginseng

 

Getest: Little Miracles | De Groene KeukenIk heb iets met nieuwe drankjes proberen, liefst biologische. Het stomme is dat ik al héél vaak drankjes koos die ik echt niet lekker vond (ik snap bijvoorbeeld niet waar de kombucha hype vandaan komt…). Deze keer had ik echter wel prijs!

In de BioPlanet zag ik het Deense Little Miracles in verschillende smaken staan: Green Tea, Black Tea en White Tea. Ik koos voor de white tea, ginseng, cherry en açai. Het drankje had een lekkere, frisse smaak maar was iets te zoet naar mijn zin. Ondanks dat ik de ingrediënten bekeken had, had ik de voedingswaarde even overgeslaan. Toen ik deze bekeek werd het duidelijk : in 1 flesje (330 ml) zit 20,8g of 22,6% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid suiker. In datzelfde flesje zit 84 kcal of 4,4% van je aanbevolen dagelijks hoeveelheid. Verdere nutritionele informatie staat op de website.

Een erg lekker drankje dus, maar als ik één aanbeveling naar Little Miracles mag doen: gebruik wat minder zoetstof!

Ingrediënten: Koolzuurvrij water, agavesiroop, vruchtensappen van concentraat 5,5% (appel 2,5%, citroen 1,5%, kers 0,5%, framboos 0,5%, açai 0,5%), 0,12% wittethee-extract, 0,001% plantenex (van 6 jaar oude Panax ginseng). Concentraat: wortel, zwarte bes en appel, citroenzuur, natuurlijke smaakstoffen, antioxidanten (ascorbinezuur).

 

3 gedachtes over “Getest: Little Miracles White Tea & Ginseng

Geef een reactie

