Ganz Vegan in Berlin – Kopps

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik naar Berlijn ging en ik hoop nog steeds snel terug te gaan. Een veganistische blogster die naar Berlijn ging, moét er wel over vertellen, want Berlijn is zowat een plantaardig paradijs. Je kan zeker niet overal terecht als je iets vegan wil eten of kopen, maar ik heb het idee dat er toch meer zaken open staan voor het idee om tenminste één plantaardig gerecht aan te bieden.

Ons bezoek aan Berlijn draaide vooral rond eten. Berlijn is echter een prachtige stad, met erg vriendelijke Berliners. De Berlijnse Muur (East-side gallery), het Holocaust Monument en véle andere dingen zijn zeker de moeite waard om te bezoeken. Een website waar ik veel ideeën vandaan haalde was berlijn-blog.nl.

De eerste avond dineerden we in Kopps, een volledig vegan restaurant met geen overdreven dure prijzen en genoeg keuzemogelijkheden. Het aperitiefhapje was een dik soepje van spinazie met zure ‘room’ op. Als voorgerecht koos ik voor een tomatensoep met kaneelschuim en J. voor een salade. Ik overdrijf niet als ik zeg dat het de lekkerste soep was die ik ooit heb gegeten, J. zijn salade was kraakvers, de groentjes waren licht gemarineerd.

Ganz Vegan in Berlin (Kopps) - De Groene KeukenAls hoofdgerecht koos J. voor gegrilde basilicumtofu met huisgemaakte (vegan) mozzarella, kerstomaatjes en blauwe aardappelen. Mijn voornemen om geen pasta te eten in Berlijn was er meteen aan, toen ik koos voor een ravioli gevuld met noten(ennogiets), met een heerlijk sausje, geroosterde zonnebloempitten en een schuimpje van rode biet. Ik moest me inhouden om mijn bord niet uit te likken, dat zegt genoeg denk ik.

Ganz Vegan in Berlin (Kopps) - De Groene Keuken

 

Afsluiten deden we met een chocolade dessert dat bestond uit o.a. een chocoladetaartje met frambozen, chocolademousse en ijs. Voor mij was dit het minste van de drie gerechten, maar nog steeds de moeite waard. We waren wel een klein beetje gulzig, want we deelden dit dessert en nog steeds was het een beetje veel ;-).

Ganz Vegan in Berlin (Kopps)  De Groene Keuken

Wat me vooral verbaasde was dat Kopps geen overdreven duur restaurant is en dat je toch grote kwaliteit op je bord krijgt. Het ziet er allemaal heel netjes uit, het personeel is erg vriendelijk en je kan ècht nièt kiezen uit de menukaart.

Op de laatste dag, een zondag, gingen we ’s middags terug naar Kopps om te brunchen. Een ongelooflijke aanrader als je ’t mij vraagt. Zo veel keuze, allemaal vegan, allemaal vers voor €12,50. O.a. : ‘eiersla’ (best ever!), tofu scramble (overheerlijk), pastasalade (warm en koud), vele groenten en fruit, lasagna, appelstrüdel, etc.

Ganz Vegan in Berlin - Kopps - De Groene Keuken

De andere restaurants/snackbars/winkels houd ik voor een volgende post, anders wordt het wat veel om te lezen!

 

 

4 gedachtes over “Ganz Vegan in Berlin – Kopps

  1. Maaike-Louise Bakker zegt:

    Oh dat is leuk! Ik was ook net afgelopen weekend in Berlijn! Ook bij een veganistische winkel(s)… Om over te bloggen… Haha, ben benieuwd of we binnenkort dezelfde post hebben! Wel leuk, net een schrijfopdracht, kijken wat de ander er van maakt… Die van mij waren drie winkels naast elkaar, klinkt bekend?!?

Geef een reactie

