Een dagje VLV Food Festival!

Afgelopen zaterdag was het Viva Las Vega’s Food Festival in Studio K, Amsterdam. Omdat het me leuk leek om een aantal workshops te volgen en rond te kuieren op de food market, besloten J. en ik ons aan de lange rit te wagen. Ik kan jullie alvast verklappen dat het de lange rit waard was!

We kwamen aan rond 13u00 en besloten onze lege magen te vullen. Maar met wat? Want er stonden een aantal leuke standjes op de food market! Je had Dophert Foods, een standje met samosa’s en andere Indische lekkernijen, paëlla en tortilla en Flexitariër die wraps met zelfgemaakte falafel aanboden. We gingen voor het laatste, naast de falafel was er nog hummus en koriander tussen de wrap. De hummus was niet bijzonder, die kwam uit een potje. Maar de falafel was wel erg lekker en stilde mijn honger goed. Als dessertje deelden J. en ik een appel-kaneel-muffin van Eveline Cooks.

VLV

Om 13u45 hadden we onze eerste workshop: vegan ondernemen door de Vegetarische Snackbar. Eerlijk gezegd hadden J. en ik iets meer van deze workshop verwacht… Het was leuk om te horen hoe iemand op een idee komt om een veggie snackbar te beginnen en hoe hij hiertoe komt. Maar ik had graag een concreet stappenplan gezien.
Om 15u00 volgde onze tweede workshop: plantaardige voeding 2.0 door Lisa Steltenpool, voorzitster van Viva Las Vega’s. Echt een héél erg leuke workshop! Lisa was heel vlot in haar uitleg en wist ons een aantal leuke weetjes en tips mee te geven over hoe we meer uit onze voeding kunnen halen en simpelweg gezonder kunnen leven. Als kers op de taart konden we proeven van een groene smoothie. J. en ik waren er meteen weg van. Ik heb al zo vaak groene smoothies zien voorbijkomen op mijn blogroll, maar ik had er altijd een beetje schrik van. Nu niet meer dus, er gaan hier veel groene smoothies gemaakt worden!

Na de workshops heb ik mijn zakken gevuld met allerlei lekkers van de food market. Ik heb me in toom kunnen houden, maar alsnog heb ik heel wat bars en kazen meegebracht.

VLV3

Links wat ik op de Food Market kocht – Rechts wat in de goodie bag zat!

De Asian Fusion BBQ begon om 18u00. Eerlijk gezegd was dit niet zo lekker als ik verwacht had, maar misschien had ik er dan ook te veel van verwacht. De gepikkelde groenten (kimchi?) waren erg lekker en de komkommer ook. Dan waren er nog sperzieboontjes in kokossaus, jammer genoeg is kokos helemaal niet mijn ding, dus werden ze doorgeschoven naar J. die wel een kokosfan is. Wat ik erg jammer vond was de halve sojakip op m’n bord… Na zo lang vegetariër te zijn, vind ik het uitzicht van een halve kip niet meteen smakelijk. Maar goed, de smaak was niet vreselijk en er was een lekker sausje bij. De BBQ was dus zeker niet slecht, maar ik had iets minder ‘nepvlees’ verwacht en meer lekkere groentjes. Nog één minpuntje van de hele dag was dat het erg lang aanschuiven was als je een drankje wou kopen.

VLV2

Moe, maar voldaan keerden we terug huiswaarts. Ik kijk al uit naar de volgende editie van het VLV Food Festival!

4 gedachtes over “Een dagje VLV Food Festival!

  1. Dani zegt:

    Wat leuk dat je er ook was! Ik was er ook rond een uur of 13:00, maar kwam alleen even op de markt snuffelen en ging daarna verder Amsterdam in.
    Jij hebt ook lekkere dingen gekocht zo te zien 🙂

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Hihi ja, ben vooral fan van de chocolade amandelen van zoete genoegens :-).
      Vond het wel een beetje jammer dat ik weinig mensen (her)kende.. Of soms dacht ik “zou dat … zijn?” maar dan durfde ik niets te zeggen :p

Geef een reactie

