Happi•food een special van Happinez

Happifood, een special van Happinez magazine | De Groene KeukenEen tijdje geleden kreeg ik de vraag of ik de nieuwste special van Happinez magazine wou ontvangen: Happi•food. Omdat ik graag nieuwe magazines lees en bekijk, zeker als ze over eten gaan, antwoordde ik hier volmondig ja op. Dit laatste extra gesterkt doordat alle recepten in het magazine vegetarisch of veganistisch zijn!

Ik moet eerlijk zijn dat ik Happinez nogal een zweverig magazine vind, daarom koop ik het  niet zo snel. Happi•food heeft ook wel een tikje dat zweverige, maar omdat het voornamelijk rond voeding draait, vind ik het wel leuk. Ik vind het heel fijn om verschillende ideeën over voeding te lezen en dat is wat helemaal terugkomt in dit magazine.

Happifood, een special van Happinez magazine | De Groene KeukenZo staat er bijvoorbeeld een leuk artikel met verschillende recepten in over Ayurveda. Van Ayurveda hoor je de laatste tijd wel meer en door dit artikel worden de basisprincipes snel duidelijk. Een heel goede inleiding dus! En nog leuker zijn de recepten, ze zien er allemaal overheerlijk uit. Op de website van Happinez kan je trouwens bekijken welk Ayurveda type jij bent.

Happifood, een special van Happinez magazine | De Groene KeukenHet artikel dat mij het meest aansprak was “De magie van de Wonderbag”. De Wonderbag is inderdaad een wonderlijke tas. Dankzij deze tas kunnen vrouwen in Afrika hun eten op een veel makkelijkere manier laten garen. Het moet slechts eventjes (in plaats van uren) gekookt worden, om vervolgens in de tas geplaatst te worden waar het verder kan garen. Dit zorgt ervoor dat vrouwen en meisjes meer tijd hebben om andere dingen te doen, zoals hun grond te bewerken of naar school te gaan, in plaats van hout te gaan kappen en sprokkelen. Fantastisch voor de lokale duurzaamheid en sociale positie van tal van meisjes! Als je in het Westen een Wonderbag koopt, gaat een deel van de opbrengst naar het maken van Wonderbags voor Afrika, waardoor Afrikaanse gezinnen het veel goedkoper kunnen kopen.

Happifood, een special van Happinez magazine | De Groene KeukenMaar een ‘food’ magazine is natuurlijk niets zonder lekker eten… of drinken. Er staan een aantal recepten voor verfrissende sapjes in. Wanneer de zomer eindelijk in het land is, gaan deze sappen zeker de revue passeren. Want was is er nu beter dan iets wat lekker verfrissend is op een zwoele zomerdag en waar je ook nog rijkelijk vitaminen door binnenkrijgt?

Happifood, een special van Happinez magazine | De Groene KeukenOok de yogafanaten komen aan hun trekken met Happi•food! Je maakt kennis met een aantal yoga-houdingen die je spijsvertering bevorderen. Nu ben ik zelf erg nieuwsgierig naar wat een effect yoga op mij zou hebben, ik ben immers een yoga nitwit, dus ik ga ze zeker eens uitproberen.

Happifood, een special van Happinez magazine | De Groene KeukenOok als je een zoetekauw bent, stelt dit magazine je niet teleur. Alleen is het eens wat anders dan de typische cake of taart. “Parels van gedroogd fruit” of “Vruchtensnoepjes”, klinkt goed toch? Dat dacht ik ook ja!

Als ik een magazine of boek recenseer, stel ik mezelf altijd de vraag: zou ik dit boek (magazine) ook voor mezelf kopen? Bij Happi•food is dit zeker het geval! Er staan leuke artikels in en lekkere recepten. Bovendien zijn alle recepten vegetarisch of veganistisch, iets wat je niet snel tegenkomt in een foodie magazine. Het is een aanrader voor iedereen die bewust bezig is met voeding!

Happi•food is vanaf afgelopen woensdag verkrijgbaar in de winkel. Je kan het bovendien ook op de iPad kopen of via de website bestellen. Je betaalt €5,95 voor dit nummer.

5 gedachtes over “Happi•food een special van Happinez

  1. Nicky zegt:

    Ik koop de Happinez nooit omdat ik het ook wat te zweverig vindt maar ik wist niet dat ze ook een food magazine hebben. Maar na jou verhaaltje en foto’s ben ik wel heel enthousiast geworden! Een food magazine met alleen maar vegetarische en veganistische recepten klinkt super, ik ga hem straks even kopen!
    Bedankt voor de fijne review!

Geef een reactie

