Wat ik woensdag at #3

Oei. Ja, het is alweer eventjes geleden dat ik hier nog iets postte. Ik denk dat het door dat warme weer komt. Met een beetje zon ben ik content en daar krijg ik energie van. Maar met temperaturen rond de 27°C… dan blijf ik binnen en kom ik enkel ’s avonds buiten om loom in een stoel aan tafel te hangen of om op onze boombank te zitten. En verder is het ook gewoon druk en gezellig genoeg met veel werk en leuke vrienden. Enfin, nu is ’t tijd voor de derde “wat ik woensdag at”!

Wat ik woensdag at #3 | De Groene Keuken

Ik begon de dag met een volle kom “Krunchy” appel-kaneel smaak met rijstmelk . Als je naar de ingrediënten kijkt, zie je dat er honing in zit. Op de verpakking staat echter maïsstroop (niet dat dit gezonder zou zijn, maar wel vegan natuurlijk).

’s Middags werd het een simpel broodje met hummus, een beetje kruidenolie, pluksla, rucolasla en maïs. ’t Mag dan simpel zijn, maar het was wel lekker.

Deze woensdagavond heb ik één van de lekkerste dingen in mijn leven gegeten. We hadden namelijk een aantal maanden geleden een Uuni besteld. Nu zegt ‘Uuni’ niet veel, dus ik leg het even uit: het is een kleine oven die de kracht en smaak van een houtoven probeert na te bootsen.  Dit betekent dat na een opwarmtijd van 12 minuten, je pizza kunt inzetten en deze na 3 minuten al klaar is. En lekker! Oh zo lekker. We maken onze pizza altijd helemaal zelf, het deeg dus ook. Maar dankzij deze oven was ’t puur genieten. Kijk zelf, het ziet er toch heerlijk uit?

Wat is woensdag at #3 | De Groene Keuken

 

Zo’n krokante korst en luchtig deeg. Mmmm. Ik had trouwens zelf ‘mozzarella’ gemaakt om er op te doen, volgens dit recept. Het was lekker, maar het zou nog wat smaakvoller kunnen. Daar ga ik volgende week iets aan proberen te doen 😉

Geef een reactie

