Wat ik woensdag at #5

Ik vind het wel fijn elke woensdag bijhouden wat ik eet. Niet dat het mij zo veel bewuster doet omgaan met wat ik eet, maar toch een beetje.

’s Ochtends ontbeet ik met Muesli van Emco met stukjes chocolade en amandelmelk. Mijn plan was om daarna nog een banaan te eten, maar daar had ik geen zin meer in. Volgende keer beter eerst de banaan eten dus.

Wat ik woensdag at #5 | De Groene Keuken’s Middags werden het 4 boterhammen met smeertofu look van Maya, sla, rucola, bieslook en komkommer uit de tuin, groene paprika en wortel.

In de namiddag snoepte ik (gezond) van een nakd bar strawberry crunch (gekregen via de Vegan Package Swap). Helemaal goedgekeurd, alleen het zoete van vruchten en daar een beetje bite bij.

Wat ik woensdag at #5 | De Groene KeukenLater in de namiddag at ik ook nog een handvol blauwe bessen, vers uit de tuin. En ’s avonds was het tijd voor lasagne! Ik was vroeger gek op lasagne, maar de laatste tijd was het een beetje zoeken om de bovenste laag lekker te maken en niet te hard te laten worden. Mama maakte de aubergine (uit de tuin) en de tomatensaus voor tussen de lasagne en ik maakte de “bechamelsaus” voor erop. De saus vond ik op Vegenista en liet het knoflookpoeder weg, aangezien ik dat niet had. Erop deed ik nog een beetje geraspte Wilmersburger, wat niet zo’n goed idee bleek aangezien deze niet zo goed smolt. Volgende keer zou ik de Wilmersburger een beetje door de saus roeren.

Wat ik woensdag at #5 | De Groene Keuken

8 gedachtes over “Wat ik woensdag at #5

  1. ikbenirisniet zegt:

    Hmm, dat smeertofu lijkt me wel wat! Ik heb het volgens mij wel eens zien staan bij de Ekoplaza maar nog nooit geprobeerd. Volgende keer neem ik hem mee, ben benieuwd! Leuke post, vind het altijd leuk om te zien wat anderen eten 🙂

  2. rika@veganmiam.com zegt:

    What an interesting list of dishes you had on Wednesday! I don’t clearly remember what I had on Wednesday… I think I was on a cleanse…or probably had Persian dill rice with broad beans. I think it involves dill. Darn it, I wish I can do a write-up on Wednesdays like you! Mmmm, Nakd bar strawberry crunch looks so good, where can I find them? I will be traveling in Spain next week. I’m from Oregon, btw 🙂

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Thanks for your comment 🙂
      Too bad my comment is a little late, what did you think of Spain? I love the country, specially the northern side (Bilbao, San Sebastian, …).
      I only know a few places where you can order Nakd bars online, they’re from the UK.
      And you should def do a ‘what i ate wednesday’ or any other day for that matter 😉

Geef een reactie

