Wat ik Zaterdag at

Augustus wordt wat rustiger hier op De Groene Keuken. Er zijn veel leuke dingen te doen in ’t weekend met veel leuke vrienden, het is een drukke werkmaand en ik ben met (te) veel kleine projecten bezig. Maar inzake De Groene Keuken is het eigenlijk vooral belangrijk dat ik het deze maand een beetje rustig doe, omdat ik me mentaal en fysiek moet voorbereiden op… de Vegan MOnth of FOod, oftewel Vegan MOFO. Ahja! Komt het bekend voor? Ik heb er vorig jaar nog aan meegedaan, maar toen was ’t in oktober en dit jaar is ’t in september. September is altijd een beetje drukker, maar ik wou toch terug meedoen. Nu weet je dus wat je kunt verwachten.

Wat ik Zaterdag at | De Groene Keuken

Maar ik kwam hier eigenlijk om te vertellen wat ik afgelopen zaterdag gegeten heb. Wel, we organiseerden met EVA Limburg een Veggie Potluck Picknick in Kasteel Nieuwenhoven. Een supermooie plek trouwens, alle picknickers waren er enthousiast over, en ik heb het geluk dat het heel dicht bij mijn thuis is.
Het was dus de bedoeling dat iedereen haar/zijn veggie of (liefst) vegan gerecht meebracht. De vegan tafel bleek feller vol te staan dan de veggie tafel, waardoor ik mijn innerlijke vreugdedansje deed.

Wat ik zaterdag at | De Groene Keuken

 

Ik heb van alles een beetje geproefd. Ik vond zowat alles lekker.
Een vriendin maakte een salade van zoete aardappel, mijn ultieme favoriet. Ik moet haar dat recept nog eens ontfutselen. Verder was er tabbouleh, couscous met groentjes, quinoasalade, tzatziki, gazpacho, soja-chili tofu, verse broodjes, pastasalade, ‘mozzarella’, pannenkoeken (mmmm), rijstepap, tarweslaatjehavermout-banaankoek, … De veggietafel heb ik een beetje minder bekeken, excuses daarvoor, maar bij het maken van de foto’s zag ze er toch ook goed uit!

Maar wat maakte ik dan zelf? Gevulde paprika met rijst (een EVA recept), omdat dit meestal goed in de smaak valt. En een kikkererwtensalade met spinazie en koriander, wat ik binnenkort wel eens zal delen met jullie.

Wat ik Zaterdag at | De Groene Keuken

’s Ochtends at ik niets. Ik was een beetje misselijk van de zenuwen. Zo gaat dat als je zelf iets organiseert en je zorgen maakt om alles: “oh neen, ’t gaat toch niet regenen?” “gaat mijn eten wel lekker genoeg zijn?” “we gaan toch genoeg eten hebben?” “hopelijk komt er genoeg volk opdagen” “moeten we geen extra stoelen / dekens / borden / bestek meenemen?” en zo gaat dat dan verder. Ik ben nogal een zenuwpees.

’s Avonds at ik ‘gewoon’ een broodje, want mijn middagmaal was al een serieus feest geweest.

8 gedachtes over “Wat ik Zaterdag at

  1. Hannah (BitterSweet) zegt:

    Such a glorious feast! Now I feel like my summer has been seriously lacking in potlucks… At least, there certainly haven’t been enough where all of the food looks this delicious. You can’t go wrong with a single dish on that table!

  2. rika@veganmiam.com zegt:

    What a wonderful looking vegan potluck! I am very excited about the Vegan MOFO, too, I will be documenting on my vegan eats and meals in Buenos Aires, Argentina (I’ll be there during that time). The stuffed pepper with rice sounds so good!

  3. Danielle zegt:

    Wat ziet dat er allemaal heerlijk uit! Ik zou willen dat ik ook in die richting woon en zoiets kon bijwonen 🙂

    Ik weet het nog niet of ik mee ga doen met de Vegan MoFo, zoals je zegt is het een maand eerder en eigenlijk had ik besloten het niet te doen. Maar nu het bijna zo ver is gaat het wel weer een beetje kriebelen.

    Als … dan maak ik wel met mijzelf de afspraak niet perse elke dag iets te hoeven posten, want dan is de druk wel erg hoog. Ik ga er nog even over nadenken.

    groetjes
    Danielle

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Dan moet je gewoon ook zelf iets organiseren 😉 en je kan het verspreiden via Viva Las Vega’s o.i.d. Hier is ook bijna niets rond veg*isme te doen, daarom organiseren we regelmatig zelf iets met EVA Limburg. Er kruipt wel wat werk in, maar een potluck is vrij makkelijk in de zomer.

      Tegen je zin moet je sowieso niet meedoen met Vegan MoFo en idd elke dag iets posten moet helemaal niet. Dat gaat bij mij ook niet gebeuren, ik ben al blij als ik 20 posts haal 😉

Geef een reactie

