Zij doen het goed! – Chevaliers des Pieds

Ik zit al een tijdje te popelen tot Chevaliers des Pieds de webdeuren opent. Als vegan is het namelijk niet zo makkelijk om duurzame en mooie schoenen te vinden. Maar Nathalie Hendriks brengt hier verandering in met haar webshop:

“Saving the world is best done in pretty shoes,” luidt het motto van Nathalie Hendriks. Deze prille dertiger uit modemekka Antwerpen lanceert morgen (26/08) immers een gloednieuwe webwinkel waar fashionista’s met een hart voor mens, dier én milieu hun hartje kunnen ophalen. Op www.chevaliersdespieds.be vind je eco fabulous schoenen van o.a. Beyond Skin, Cri de Coeur, Bhava en soleRebels. Deze onlineboetiek biedt Belgische en Nederlandse shoppers voortaan dé vlotste en snelste manier om hun garderobe uit te breiden met veganistisch en eco vriendelijk schoeisel. Kortom, hét nieuwe topadresje voor een schoenenobsessie zonder schuldgevoelens.

Chevaliers des Pieds | De Groene Keuken

Nathalie Hendriks is al meer dan 20 jaar overtuigd vegetariër. En naast haar liefde voor dieren, haar medemensen en de natuur, houdt ze net als zo veel andere vrouwen (en mannen) ook van mooie schoenen. In de praktijk bleek het echter helemaal niet zo eenvoudig om trendy en duurzaam schoeisel te vinden. “Enkele jaren geleden vond ik amper schoenen die én mooi én verantwoord zijn, tenzij ik ze bestelde in bv. Amerika,” vertelt Nathalie. “Dus besloot ik om te proberen daar zelf iets aan te doen. Het is niet omdat ik bewust wil shoppen dat ik wil inboeten op comfort, luxe en trendiness, of weken wil wachten voor ik met m’n nieuwe schoenen kan pronken. Ik wil ook niet per se dat mensen van mijlenver kunnen zien dat ik veganistische schoenen draag. Als ik een complimentje krijg over m’n mooie heals en dan de verraste blikken zie wanneer ik vertel dat het veganistische schoenen zijn, dan weet ik dat ik in m’n opzet ben geslaagd.”

Voor Chevaliers des Pieds koos Nathalie Hendriks heel bewust haar partners uit, met mode en duurzaamheid als codewoorden. “Concreet wil dit zeggen dat alle schoenen in het aanbod zijn vervaardigd zonder dierlijke producten en met het grootste respect voor het milieu,” vervolgt Nathalie. “Tegelijk zijn de schoenen kwaliteitsvol en gemakkelijk te onderhouden. De mensen die deze eersteklas schoenen produceren, doen dat in een veilige omgeving en worden daar eerlijk voor vergoed. Ik wilde daarnaast van bij de start een zo breed mogelijke doelgroep aanboren. Vandaar dat je bij Chevaliers des Pieds nu al zowel heals als flats vindt, maar ook laarzen en sneakers. Ik richt me om duidelijke redenen vooral op dames, maar vergeet de heren natuurlijk niet. Zodra de verkoop aanzwengelt, breid ik de keuze verder uit met meer modellen.

Chevaliers des Pieds | De Groene Keuken

Online schoenen bestellen is ondertussen al ruim ingeburgerd in België en Nederland. “Het succes van o.a. Zalando is daar een goed voorbeeld van. Chevaliers des Pieds biedt je een handige schoenenmeter zodat je je moeilijk van maat kan vergissen. Toch een verkeerde maat besteld? Dan krijg je je aankoopprijs én retourneerkosten integraal terugbetaald. Ten slotte wil ik dat mijn klanten echt plezier beleven aan hun schoenen. En daar hoort af en toe ruilen of terugsturen nu eenmaal bij. Dus ook op dat vlak wil ik het mijn klanten graag zo gemakkelijk mogelijk maken.”

Voor de levering werkt Chevaliers des Pieds samen met Kiala. “In België en Nederland vind je een Kiala-Punt in tal van buurtwinkels. Wanneer je je schoenen in zo’n punt in je buurt laat leveren, dan heb je ze al luttele dagen na je bestelling. Bovendien garandeert het Kiala-model meer dan 60% minder CO2-uitstoot in vergelijking met thuislevering. Dat past mooi in onze visie.”

Op 26 augustus wordt de onlineboetiek gelanceerd en tot 30 september kan je met de code “CDP WELKOM” genieten van 10% korting. Kijk voor de hele collectie op www.ChevaliersDesPieds.be

Krijg je maar niet genoeg van Chevaliers des Pieds? Blog, Twitter, Pinterest of Facebook.

Binnenkort komt er waarschijnlijk een review over één paar van de mooie schoenen die te krijgen zijn op Chevaliers des Pieds. Ahja, want neen zeggen tegen een mooi, ecologisch, vegan paar schoenen dat kan ik niet zo goed (ook al is dat niet zo goed voor mijn bankrekening ;-)).

3 gedachtes over “Zij doen het goed! – Chevaliers des Pieds

Geef een reactie

