Vegan MoFo 2013

Vegan MoFo 2013 | De Groene Keuken

Ik kondigde eerder al aan dat ik dit jaar opnieuw meedoe aan Vegan MoFo, de Vegan Month of Food dus. Voor degenen die het nog niet kennen: tijdens deze maand schrijf je zoveel mogelijk over veganisme. De regel is dat je ènkel over veganisme schrijft, maar uiteraard kan dit over veel meer dan enkel eten gaan (denk maar aan schoonheidsproducten, kleding, schoenen, boeken, …). Meer informatie vind je op de website van Vegan MoFo.

Veel bloggers werken met een thema of dagelijkse thema’s. Zelf vind ik het nogal moeilijk om me een hele maand te beperken tot één thema. Ik doe dit jaar wel een kléine poging. De laatste tijd eet ik namelijk tamelijk veel vegan burgers, beleg enz. Graag zou ik dit wat terugschroeven en terug meer naar de basis gaan, meer groenten, fruit, peulvruchten en granen dus. Het wordt dus een maand van een beetje gezonder plantaardig eten.

Maar er komt ook een dagelijks thema:
Meatless Monday (recept)
Travel Tuesday (leuke restaurants, winkels, etc.)
What I Ate Wednesday (eetdagboek)
Treasure Thursday (boekrecensie)
Fork Friday (getest recept)
Saturday Testday (product review)
Sunday Storm (Interessante artikels, recepten, etc. van de afgelopen week)
Ik heb de namen in het Engels gehouden zodat iedereen er wat van begrijpt. En het kan zijn dat ik er al eens van afwijk, omdat ik op die dag zin heb om over iets anders te schrijven 😉

Hopelijk lezen jullie vrolijk mee. Heb je ondertussen zelf zin gekregen om in september mee te bloggen? Je kan je vandaag nog inschrijven, snel dus!

3 gedachtes over “Vegan MoFo 2013

  1. yara1104 zegt:

    Hartelijk dank voor de tip. Ik heb me meteen ingeschreven. Ben nog niet 100% veganistisch maar eet wel merendeels vegetarisch of veganistisch in de week. Ik doe ook steeds mee met de vegan challenge. Dit lijkt me een leuke nieuwe uitdaging.

Geef een reactie

