8. Sunday Storm – Favoriete Nederlandstalige vegan blogs

Read this post in English *click*

Oei, ik heb vandaag niet zo veel zin om te schrijven, misschien begint het toch een beetje te wegen, dat hele Vegan MoFo gebeuren. Nu ik toch bezig ben kan ik jullie meteen mijn favoriete Nederlandstalige vegan blogs tonen. Er zijn er niet zo superveel, ze nemen gelukkig wel toe, maar deze vind ik het leukst en interessantst:

Favoriete NL vegan blogs | De Groene Keuken

Fiekefatjerietjes
Een bijna onuitspreekbare naam, maar wel heel leuk, vooral als je van gebak houdt. Ik denk dat Fieke de vegan baking queen van BelgiΓ« is, dus zeker de moeite om eens langs te gaan. Bovendien is het pretentieloos bloggen, iets waar ik heel erg van hou.

Favoriete NL vegan blogs | De Groene Keuken

Ma vie en vert
Kelly lijkt me zo’n toffe, ik denk dat het komt door de manier waarop ze schrijft. Het is duidelijk Belgisch (dat vind ik toch) en ik vind het altijd fijn om dat te lezen. Bovendien schrijft ze over meer dan ‘alleen maar’ eten, ze heeft o.a. ook heel leuke DIY’s, interieurinspiratie en een samentuin.

Favoriete NL vegan blogs | De Groene Keuken

De Plantaardige Keuken
Alynda doet ook mee met Vegan MoFo en heeft als thema de budgetchallenge. Ze probeert een maand lang zo goedkoop mogelijk te eten om te laten zien dat veganisme niet duur hoeft te zijn, maar ook om er even bij stil te staan hoe mensen met weinig geld moeten rondkomen. Daarbuiten is het ook gewoon een leuk Nederlands blog met heerlijke recepten.

Favoriete NL vegan blogs | De Groene KeukenPlantaardigheidjes
Nog een Nederlandse die deelneemt aan Vegan MoFo! Ik volg Plantaardigheidjes nu al een tijdje en ik ben Γ¨lke keer aan het watertanden als ik de foto’s van alle lekkere gerechten bekijk.

Dan heb ik nog twee extra’s die niet echt binnen ‘Nederlandstalige blogs’ vallen, maar ik vermeld ze hier toch omdat het ook twee Belgen zijn πŸ™‚

Favoriete NL vegan blogs | De Groene Keuken

TofuParty
Ik denk dat dit een van de eerste Belgische blogs was die ik vond. Het blog wordt geschreven in het Engels, maar dat geeft niet. TofuParty vind ik vooral leuk omdat er veel recepten voorbijkomen uit kookboeken die ik zelf ook heb, het is altijd fijn om te zien hoe een gerecht daaruit bevonden wordt.

Favoriete NL vegan blogs | De Groene Keuken

100% VΓ©getal
Mijn Frans is ook niet wat het moet zijn, maar ik ben gewoon al verliefd op dit blog door deΒ prachtige foto’s. Veel recepten staan erop in het Engels, en anders kan je gewoon proberen te vertalen d.m.v. een online vertaalsite. Je hebt de naam Marie LaforΓͺt misschien al voorbij zien komen in het laatste EVA Magazine, aangezien ze daar een paar recepten met foto’s voor ontwikkeld heeft.

10 gedachtes over “8. Sunday Storm – Favoriete Nederlandstalige vegan blogs

  1. Alynda zegt:

    Hey, wat leuk dat je me vermeld hebt!!

    Inspiratie kan soms lastig zijn hè. Tis dat ik met de BudgetChallenge genoeg nieuwe dingen ontdek om steeds over te schrijven, anders zou ik de VeganMoFo een stuk lastiger vinden. Op de website van de MoFo staat trouwens een leuk lijstje met inspiratie om over te bloggen!

  2. Danielle zegt:

    Wat leuk dat mijn blog tot een van je favorieten behoort *trots*.
    Ik mag ook graag op die van jou kijken πŸ™‚
    Fijne dag en nog succes met de vegan mofo (man man ik heb het onverwachts ineens zo druk, maar nu ik mij heb aangemeld vond ik toch dat ik het moet volhouden ook, dus we gaan stug door, eten moeten we toch ;-))
    groetjes
    Danielle

Geef een reactie

