10. Travel Tuesday – Lucky Leek, Berlijn

Read this post in English *click*

Lucky Leek, Berlijn | De Groene Keuken

In mei vertelde ik al over mijn ervaringen als vegan in Berlijn. J. en ik maakten namelijk een paar dagen kennis met deze mooie stad in april. We bezochten echter niet zoveel toeristische plekjes, maar wel erg veel restaurants. Lucky Leek was één van die restaurants. Als je als vegan eens ècht stijlvol wil uiteten, is Lucky Leek de place to be. Het restaurant heeft een prachtig interieur en je wordt netjes bediend.

Lucky Leek, Berlijn | De Groene Keuken

Jammer genoeg weet ik niet meer éxact wat we aten, maar wel nog de grote lijnen (gelukkig zijn er de foto’s om de herinnering te bewaren ;-)). J. begon met een soort Thaise soep met kokos.
We vervolgden met een héérlijk voorgerecht. De rolletjes waren gevuld met o.a. linzen, erbij was komkommer met andere groentjes erbij en een sausje van koriander.

Lucky Leek, Berlijn | De Groene Keuken

Lucky Leek, Berlijn | De Groene Keuken

Het hoofgerecht was eveneens uitmuntend! Ik twijfelde eerst een beetje want het was seitan met een rode wijnsaus, en normaal gezien ben ik niet zo’n fan van wijnsauzen. Dit was echter erg lekker. Erbij was een soort gefrituurde peer in een deegjasje en een frisse salade. De salade paste er echter niet hélemaal bij.

Lucky Leek, Berlijn | De Groene Keuken

We deelden het dessert omdat onze buikjes toch al tamelijk vol zaten. We konden het echter niet laten om ook dit te proeven.

Lucky Leek – Kollwitzstrasse 54, Berlin. Open wo-zo vanaf 18u00.

Lucky Leek, Berlijn | De Groene Keuken

Je kan me trouwens ook volgen via diverse sociale media, zo mis je geen enkele update en krijg je nog een aantal andere nieuwtjes mee:
Follow Me on Pinterest Follow Me on Instagram Follow Me on Twitter Follow Me on Facebook Follow Me on Google Plus

2 gedachtes over “10. Travel Tuesday – Lucky Leek, Berlijn

  1. Alynda zegt:

    Lucky Leek vond ik zo geweldig! Heb er vorig jaar in de zomer gegeten en dit jaar op 1e Paasdag. Beide keren erg speciale maaltijden, mooie borden en heel vriendelijk :). Je bent vast ook bij Veganz geweest? Die bagels van Goodies zou ik elke dag wel mee kunnen ontbijten!

Geef een reactie

