13. Fork Friday : Moxarella voor op de pizza

Read this post in English *click*

Degenen die mij op Instagram volgen, weten dat ik deze zomer een ware pizzakick had. Dat kwam onder meer door de geweldige Uuni die we via kickstarter bestelden. Hoewel ik als vegetariër het meest kon genieten van een simpele pizza margherita, vind ik het nu eens zo fijn om te experimenteren met verschillende sauzen, kruiden, groenten en kaas. “Kaas? Maar gij zijt toch ne veganist?!” Ja, maar nu maak ik zelf sojakaas of notenkaas voor op mijn pizza (of lasagne of whatever). Als ’t snel moet gaan gebruik ik geraspte Wilmersburger kaas.

Moxarella Cheese | De Groene Keuken

De fijnste kaas die ik al geprobeerd heb om op pizza te doen is de ‘Fresh Moxarella Cheese‘ van Vedged Out. Ik doe er geen olijfolie in maar voeg wel ongeveer 1/4 cup edelgist toe om extra ‘kaassmaak’ te bekomen. Ik heb de kaas alleen nog maar op pizza geprobeerd, maar denk dat het op lasagne ook wel moet lukken.

Als je dus nog eens pizza maakt, is deze kaas echt een aanrader!

5 gedachtes over “13. Fork Friday : Moxarella voor op de pizza

  1. Danielle zegt:

    Deze moxarella zag ik volgens mij al eens eerder voorbijkomen en staat sindsdien op mijn “absoluut te maken” lijstje. Het komt er alleen maar niet van. Dank voor deze reminder 🙂
    Het ziet er wel echt heerlijk uit !

Geef een reactie

