28. Saturday Testday – Sojami Tartimi (vegan kaas)

 

Read this post in English *click*Sojami Vegan Kaas | De Groene KeukenIn Frankrijk ontdekte ik dus deze heerlijke kaas. Ik denk er nog met weemoed aan terug en hoop m snel hier ergens te vinden. Ik weet niet juist hoe ik de smaak moet omschrijven, maar het heeft wel wat weg van roomkaas, maar dan droger en vaster. Lekkerder, als ik eerlijk mag zijn. Het heeft een pure smaak en er blijft niet zo’n vet laagje achter in je mond (wat ik vroeger bij roomkaas wel had).

De vegan kaas van Sojami komt in verschillende smaken: basilicum, komijn, bieslook-sjalot, look-kruiden en 5 pepers. Wij probeerden de 5 pepers en de komijn versie. Om eerlijk te zijn kan ik niet zeggen welke ik het lekkerst vond, ze waren allebei overheerlijk. Uiteraard moet je wel gek zijn op komijn om deze lekker te vinden ;-). De 5 pepers deed me eigenlijk ook een beetje denken aan geitenkaas met peper, beter dus dan roomkaas.

De Sojami kaas zou ook op sommige plaatsen in België te verkrijgen zijn, ik heb een lijstje aangevraagd met welke plaatsen dat zouden zijn. Maar als je dus dicht bij de Franse grens woont, of eens in Frankrijk bent, ga er zeker naar op zoek!

7 gedachtes over “28. Saturday Testday – Sojami Tartimi (vegan kaas)

  1. veggiekaas zegt:

    Bij biosuperketen Biomonde in ste maxime verkochten ze deze. Ik had een zelfde soort al eens gehad bij een carrefour in Noord frankrijk. Maar weet niet meer of het merk sojami was. Nu dus weer gevonden. Ze hadden alle smaken. Knoflook met fijme kruiden en bieslook sjalot heb ik gekocht. Laatste was erg lekker met komkommer. Er wordt duidelijk iets van melkzuurbacteriën gebruikt in de sojakaas. Dat geeft een frisse smaak zoals een kruidenroomkaas op basis van karnemelk. Heel erg lekker. Kon ook helaas geen verkoper in nl vinden. Ik ga ekoplaza maar overtuigen :).

Geef een reactie

