Keukeninspiratie en blognieuws

Het is de laatste weken zo’n beetje chaos en rommel in mijn hoofd. En zoals altijd vind je daar leuke dingen en minder leuke dingen in terug. De minder leuke dingen zijn momenteel een verbouwing waarbij steeds keuzes gemaakt moeten worden, veel werk en hierdoor vermoeidheid. De leuke dingen zijn dromen die stilletjes aan meer vorm krijgen, een te gekke man, de allerbeste ouders, toffe avonden met lieve vrienden, lekker eten en goede recepten en een huis dat -ondanks enige frustratie- toch maar mooi vorm begint te krijgen. Nog iets erg leuk is dat de Vegan Challenge er weer aankomt, en een vriendin van me meedoet. Ik meldde op mijn persoonlijke facebook dat het leuk zou zijn dat vrienden zouden deelnemen hieraan als ‘cadeautje’ voor mijn verjaardag (in november). Je kan je trouwens nog steeds inschrijven voor de Vegan Challenge! Al dat leuks weegt dus wel op tegen de èchte rommel. Maar desondanks wordt er door de chaos in mijn hoofd weinig concreet van alle leuke ideeën die als bloemkolen groeien in datzelfde hoofd.
Ik kan wel al zeggen dat ik wil dat De Groene Keuken een beetje persoonlijker wordt, want hoewel ik niet graag té veel deel op ’t internet, vind ik het leuker om persoonlijker te schrijven en moet ik soms ook gewoon persoonlijke(re) dingen kwijt. Ik denk dat het me wel lukt om niet te veel prijs te geven maar toch te schrijven wat ik eigenlijk echt wil vertellen.
En ik kan ook al zeggen dat er lekkere recepten in ’t verschiet staan, geweldige boeken die ik gelezen heb en waar ik uit gekookt heb, nieuwe producten die ik getest heb en die ik zeker nog ga kopen, toffe plekjes waar ik gaan eten ben, nieuws uit de vegan wereld (het doel is een samenvatting van het belangrijkste nieuws van de laatste week of twee weken), vragen waar (nieuwe) vegans vaak mee geconfronteerd worden, enzovoort enzoverder. Je ziet dus dat ondanks dat het hier vrij rustig is, De Groene Keuken constant in mijn kop zit.

Maar goed, vandaag wou ik het eigenlijk eens hebben over dat huis dat wij aan het verbouwen zijn en over het belangrijkste deel van dat huis: de keuken. Ochot, dat is niet gemakkelijk een keuken van nul af aan maken zoals je ze wil. Je moet kiezen hoe ze ingedeeld is, welke apparaten er inkomen, welke kleur, welke tableau, etc. etc. Op het begin lijkt dat allemaal héél fijn, maar als je zoveel keuzes moet maken gaat het toch een beetje ‘aaaaah’ en ‘aarrrg’ (zeker als je zo houdt van keuzes maken zoals mij… ahum). Maar: alles is beslist en in januari staat, als alles goed gaat, onze droomkeuken in ons (bijna – want in een ideale wereld was het hélémaal eco) droomhuis. Als ze daar eindelijk staat, zal ik ze zeker eens showen. Maar nu houd ik het bij een paar foto’s die de ultieme inspiratie waren, hout, wit, diverse stoelen:

1 2 3 4 5 6 7Als je op de foto klikt, kom je terecht op de bron van de foto. Meer vind je op mijn Pinterest keukenbord.

4 gedachtes over “Keukeninspiratie en blognieuws

  1. fiekefatjerietjes zegt:

    Spannend, en een beetje ‘story of my life’. Helaas moeten wij nog een dik jaar wachten voor we aan de keuken kunnen beginnen denken, maar in mijn hoofd staat hij er al volledig!
    Wij, foodblogsters, hebben recht een super eigen keuken!
    Veel succes en plezier met verbouwen, koken en keukendromen!

Geef een reactie

