Getest: Lima Tortilla Chips

Een tijdje geleden kwam Lima met 2 nieuwe smaken tortillachips: Salt & Pepper en Lemon & Salt. Bovendien worden de chips vanaf nu in zonnebloemolie gebakken (iets gezonder én ethischer dan palmolie).

De tortillachips van Lima zijn gemaakt van zongedroogde maïskorrels die op een steen worden gemalen. In de laatste productiefase worden de chips gebakken in zonnebloemolie. Omdat Lima gezondheid en voeding belangrijk vindt, werd palmolie (verzadigd vet) vervangen door zonnebloemolie (onverzadigd vet).

Getest: Lima Tortilla Chips | De Groene Keuken

Ik kreeg van Lima een zakje Chili chips en de nieuwe Lemon & Salt om te proeven. De Original proefde ik eerder al, het is mijn favoriete tortillachips, omdat hij zacht en puur van smaak is. Het is de perfecte tortillachips om bij een hete chili te eten.
Op de nieuwe Lemon & Salt ben ik eerlijk gezegd niet zo verkikkerd. De limoen smaakt nogal fel door en ik vind de frisse smaak een beetje gek bij tortillachips. Maar, dat betekent natuurlijk niet dat iemand anders dit niet lekker kan vinden!
De Chili is mijn ultieme favoriet. Voor mij is er geen dipsausje bij nodig, ik vind m zo al heerlijk. Lekker pittig.
De Salt & Pepper kon ik helaas nog niet proeven, maar ik vermoed dat het een lekker zakje chips is, want zout en peper is nu eenmaal een hemelse combinatie.

Heb jij al één of meerdere van Lima’s Tortilla Chips geproefd? Wat vond je ervan?

Een zakje Tortillachips van Lima kost zo’n €1,50 en kun je kopen in de meeste natuurvoedings- en biowinkels (o.a. in de Bioplanet). 

Geef een reactie

