Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 16.12.2013

Vorige week is voorbij gevlogen. Er stonden een aantal leuke dingen op het programma, zoals de winterpotluck met EVA Limburg. Ik plande om zondag een dag te doen met enkel leuke dingen, maar werd wakker met een winterdip. Soms vind ik het nodig om die winterdip gewoon zijn werk te laten doen en mezelf de hele dag een beetje zielig te vinden. Vandaag werd ik een beetje vrolijker wakker. Af en toe mag je best een dag hangen in de zetel (of op de vloer knuffelen met Dandie) en een beetje zelfmedelijden hebben. Altijd positief proberen te zijn is ook niet altijd goed, denk ik danπŸ˜‰.

Winterpotluck EVA Limburg | De Groene Keuken

Blije dingen

| winterpotlucken met EVA Limburg | een bakexperiment dat goed slaagt (resultaat binnenkort zichtbaar op De Groene Keuken ;-)) | ik kreeg maar liefst 2 liebsterawards – binnenkort antwoord ik op de vragen | vegan lippenbalsem met als smaakje ‘apple spice’ | mijn hondje kunnen vastpakken | pinterest | dit filmpje (happy cows!) | ik sta dan wel niet tussen de beste foodblogs van ‘just eat’ maar de commentaren die ik kreeg waren zo lief! Iedereen die gestemd heeft, dankjewel! | sweet chaΓ― thee |Β 

Nieuws

Undercoverreportage schetst schokkend beeld van Vlaamse varkenshouderij – wie heeft deze beelden ondertussen nog niet gezien? Zelf heb ik enkel de beelden gezien die op het VRT journaal kwamen, omdat ik mezelf niet graag pijnig met zulke beelden. Ik ben echter heel blij dat BiteBack deze vreselijke toestand op TV heeft kunnen delen, zo wordt iedereen er mee geconfronteerd.
GAIA maakt van 24 decemberΒ ‘dag zonder foie gras‘ – GAIA pakt ook uit met een nieuwe campagne, je kan mee eenΒ duck faceΒ maken tegen foie gras.
Top 10 reasons to say NO to gift-animals – A Well Fed World
12 Foods for a Detox Winter – gezond leven tijdens de koude wintermaanden? Dan moet je zeker deze voedingsmiddelen in je dieet opnemen.
14 Steps to Cut Out Processed Foods – Stap 3 hoeft gelukkig al lang niet meer, maar de andere stappen kan je volgen als je rustig aan gezonder wil gaan eten.
Take the leap: Going vegan isn’t so hard, after all – Jasmin Singer van Our Hen House geeft tips de transitie naar veganisme makkelijk te maken. Ook hier vind je een aantal tips voor nieuwe vegans.
Onderzoek: veganisten hebben minste kans op kanker – komt dit bekend voor? Uit een recente studie van Loma Linda University blijkt dat vegans minder kans hebben op kanker.
10 Superfoods to give you a holiday boost – voor dat beetje extra (hoewel ik verse aardbeien en kersen wel niet aanraad in de winter ;-)).
Alynda van De Plantaardige Keuken doet een oproep om contact op te nemen met een Spar in je buurt om te vragen of zij ook de vegan producten van Spar willen verkopen (dit wordt blijkbaar in andere delen van Europa wel gedaan). Snel mailen naar de Spar dus!

Heb je zelf nieuws of blije dingen om te delen?Β 


One thought on “Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 16.12.2013

Geef een reactie

