Liebster Award

Een tijdje geleden kreeg ik een Liebster Award van Liza. Ik was heel vereerd met de award, want ik vind niets zo fijn als erkenning krijgen van medebloggers – ook al klinkt dat een beetje nerdy. Om het nog beter te maken kreeg ik 2 weken geleden ook van Fieke diezelfde award!
Maar wtf is zo’n Liebster Award? Wel, het wordt niet echt duidelijk door het te googelen. Het concept komt erop neer dat je iemand beloont die nog niet zo lang blogt en/of nog niet zo veel lezers heeft (nog niet zo veel lezers wordt blijkbaar erg ruim geïnterpreteerd, ik zie cijfers van minder dan 200 tot minder dan 3000… jawadde).

liebster

Van Liza kreeg ik volgende vragen:

1. Why did you start blogging?
Toen ik begon met bloggen was veganisme (of zelfs vegetarisme) nog niet zo hip als het nu is. Daarom dacht ik zelf ook maar die sprong te wagen en mijn groene en vegetarische leven te delen met de wereld.

2. what hidden talent do you have?
Euhm… ik kan heel goed luisteren.

3. What do you find your best feature?
Mijn handen (ook al ben ik een beetje een nagelbijter).

4. What would your dream job be?
Iets wat met veganisme te maken heeft. Koken, workshops erover maken (liefst niet geven, maar ze wel ‘ontwerpen’).

5. What is your favorite tv program?
Mijn allerlievelingsserie is The Sopranos.

6. What is your favorite dish?
Die is moeilijk. Lasagne met aubergine? En, I can’t help it, frietjes.

7. What is the best trip you’ve ever made?
Noord-Spanje is prachtig. Maar Berlijn was de hemel op aarde qua vegan eten.

8. Where do you get your inspiration from?
Veel dingen, oude en nieuwe kookboeken, rondlopen op de markt, allerlei groenten bekijken en bedenken wat ik ermee kan maken en uiteraard andere blogs en sites.

9. If you could back in time, what would you do differently?
Misschien dat ik iets anders zou gaan studeren. Ik weet eigenlijk niet wat ik dan zou studeren, maar wat ik nu gedaan heb past niet volledig bij me.

10. You have weird habits?
Heel veel, denk ik. Zo geraak ik tijdens stressy periodes verslaafd aan stomme series.

11. What’s your favorite blog?
Ik heb er veel, maar op deze moment is Bonzai Aphrodite mijn grootste favoriet.

Rottenecards_90127830_7kzrnh3pqy

Fieke’s vragen:

1. Met welk gebak kan men je blij maken op je verjaardag?
De vraag is: met welk gebak niet? Hoewel, ik heb eens vegan frangipanetaart gegeten in De Levensboom. Die zou ik graag nog eens eten.

2. Welke stad zou je graag eens in een culinaire context bezoeken?
Ik ben al in Berlijn geweest, maar je mag me altijd een reisje cadeau doen. Ook zou ik héél graag één keertje naar Portland gaan en daar in alle vegan restaurants gaan eten.

3. Stel dat je één dag mocht koken met een bekende kok, wie zou je dan kiezen?
Isa Chandra Moskowitz.

4. In welk restaurant (wereldwijd) zou je graag eens gaan eten?
Blossom in NYC.

5. Wat is je favoriete kookboek?
Er zijn er zooooveel, maar uit Vegan with a Vengeance heb ik al heel wat dingen gemaakt.

6. Wat zijn je favoriete kookblogs?
Zoals ik al zei Bonzai Aphrodite, maar ook Choosing Raw, Fiekefatjerietjes, Oh She Glows, De Plantaardige Keuken, Bittersweet, Plantaardigheidjes, Oh Ladycakes, ….

7. Als je zelf je droomkeuken zou mogen ontwerpen / inrichten, hoe zou die er dan uitzien?
Zie hier.

8. Is er iets wat je absoluut niet lust?
Witloof.

9. Stel: je moet iets klaarmaken voor een bekend/belangrijk/invloedrijk persoon. Wat zou je dan maken?
Goh… Lasagne? Frietjes met seitanstoverij? Ik denk niets te fancy, want ik heb zo het idee dat die mensen veel te vaak op restaurant gaan 😉

10. Wat heb je  nog nooit klaargemaakt en beloof je klaar te maken in 2014?
Zelf zuurdesembrood bakken. En vegan cheesecake.

11. Wat staat er op je verlanglijstje voor Kerst?
Zeer simpel: kookboeken, storten aan een goed doel en keukenbenodigdheden.

Zelf nomineer ik volgende bloggers, omdat ze nog niet zo heel lang bezig zijn en/of omdat ze nog niet zo veel lezers hebben – maar wel lekker vegan koken! :
Le Gumo! 
2 cats and the kitchen
Mijn leven als vegan
Riot don’t diet
Vegan Vera

Jullie mogen deze vragen beantwoorden:
1. Vertel je ons iets over jezelf wat we waarschijnlijk nog niet weten?
2. Wat vind je het leukst om te koken?
3. Waar ben je ‘verslaafd’ aan?
4. Wat is jouw favoriete ingrediënt in de keuken?
5. Waar kan je niet meer zonder?
6. Wat was jouw inspiratie om te beginnen met bloggen?
7. Waar doe je meestal jouw inkopen?
8. Waaraan moet een kookboek volgens jou aan voldoen?
9. Wie mag altijd voor jou koken?
10. Wat is jouw dagelijkse routine?
11. Welke soort blogs vind je het leukst om te lezen?

Een gedachte over “Liebster Award

Geef een reactie

