Hemelse verse groentesoep

Heb ik al gezegd dat ik van soep hou? Ik ben er zot van en J. is dat ook. Niets is zo heerlijk als een dampende kom soep tijdens een koude winterdag. Liefst elke middag, altijd vers. Al van toen ik klein was, was er altijd verse soep in huis (of toch in de winter). Mama maakte op zondag soep en die was dan voor de rest van de week. Als ik op zondag bij oma was, ook altijd verse soep. Mijn lievelingssoep was tomatensoep, maar ook een simpele groentesoep of kervelsoep vond ik heerlijk – nog altijd trouwens. Er mochten wel geen brokskes inzitten. Alleen een paar slierten pasta die ik dan met plezier opslurpte. Hmm, good old times. Ondertussen ben ik oud genoeg om zelf mijn groentesoep te maken. En eigenlijk is dat héél makkelijk. In mijn vorige recept voor groentesoep gaf ik de supersnelle versie met een pak voorgesneden groenten. Maar als ik eerlijk moet zijn, als je zelf de groenten snijdt, dan smaakt dat eens zo goed.

Hemelse Verse Groentesoep | De Groene Keuken

Verse Groentesoep

2 fijngesneden uien
2 preien
3 wortels 
3 à 4 stengels groene selder

2 courgettes
2 l groentebouillon 
olie

Verwarm wat olie in een snelkookpan en doe de ui erbij. Verwarm deze tot hij glazig is.
Snijd de prei in ringen en doe deze in de snelkookpan. Snijd vervolgens de wortels, selder en courgettes en doe ze telkens in de pan. Giet de bouillon erop en zet de deksel op de snelkookpan. Laat 10 minuten stomen. Als de druk van je pan af is, kan je beginnen mixen (of de soep zo eten).

Als je geen snelkookpan hebt, moet je de soep ongeveer 20 à 30 minuten laten koken. Je kan ook extra dingen toevoegen zoals knoflook, kruiden, aardappelen om de soep dikker te maken, pasta om te slurpen, extra groenten, enz.

Hemelse Verse Groentesoep | De Groene Keuken Hemelse Verse Groentesoep | De Groene Keuken Hemelse Verse Groentesoep | De Groene Keuken Hemelse Verse Groentesoep | De Groene Keuken

3 gedachtes over “Hemelse verse groentesoep

Geef een reactie

