MooFree Chocolade bij VeganMission.nl

Een tijdje geleden ontving ik enkele producten van Vegan Mission om te testen. Je kan je voorstellen dat ik als chocolate addict heel erg blij was toen ik het pakje opendeed en er maar liefst drie verschillende chocolades inzaten. Eigenlijk was ik ééns zo tevreden omdat het chocolade van Moo Free was. Hierover had ik namelijk al veel gehoord en gelezen, maar nog nooit de kans gehad om het daadwerkelijk te proeven.

MooFree Chocolade bij VeganMission.nl

Moo Free Cranberry Hazelnoten

Oké, ik geef het toe, toen ik cranberry’s en hazelnoten op de verpakking zag, was ik  verkocht. Gedroogde veenbessen zijn heerlijk (natuurlijk) zoet en sowieso heb ik een zwak voor chocolade met (hele) hazelnoten. Jullie kunnen al raden dat deze chocolade meteen mijn favoriet was.

MooFree Chocolade bij VeganMission.nl

Hunny Comb Mini’s

Deze chocolade ziet er heerlijk uit met de ‘nep’ honingraat erop. Het is ook lekkere chocolade, maar ik verwachtte meer. De honingraat ziet er namelijk knapperig uit, maar is dat niet, heel veel smaak zit er ook niet in. Deze chocolade proeft helemaal niet slecht, maar ik zou eerder opteren voor de ‘melk’chocolade van MooFree.

MooFree Chocolade bij VeganMission.nl

Mini Moo’s

Zo schattig die minireepjes en tegelijk ook heel handig om mee te nemen naar school of werk (wel opletten dat het niet gaat smelten). Deze Mini Moo’s komen dicht in de buurt van ‘gewone’ melkchocolade, je kan deze chocolade ook gewoon in een groter formaat kopen.

Moo Free Chocolade

Voor mij is MooFree een goed alternatief voor melkchocolade. De structuur is niet helemaal hetzelfde, gewone melkchocolade blijft wat langer in je mond. MooFree smelt vrij snel en is minder romig. Echter, de smaak moet niet onderdoen voor andere melkchocolade.

De verpakking is ook een groot pluspunt, ik heb een zwak voor leuke verpakkingen en deze zien er gewoon heel schattig uit. Verder is het heel tof dat er geen sporen van dierlijke melk in deze chocolade kan zitten, aangezien het in een fabriek geproduceerd wordt die helemaal vrij is van dierlijke producten. Alle suiker en cacao is bovendien fair trade, plus er zitten veel biologische ingrediënten in. Super toch?!

Vegan Mission

Wil je ook snel een paar repen Moo Free Chocolade bestellen? Dat kan op de Nederlandse webshop Vegan Mission. Naast een uitgebreid assortiment aan chocolade en andere zoetigheden, kan je hier ook vegan kaas, burgers, worstjes en allerlei ander lekkers bestellen. Een verzending in Nederland kost €6,65 en in België €9,95. Helaas is dat niet zo goedkoop, maar wie weet kan je enkele vrienden overtuigen mee te bestellen en zo de verzendkosten te delen!

(Toen ik een kijkje nam op de website van Moo Free, zag ik dat ze voor 2014 ook chocolade eitjes hebben! OH MY, hopelijk verkoopt Vegan Mission deze binnenkort ook – vooral de ‘caramelised hazelnut eggs’, dat klinkt toch geweldig?)

7 gedachtes over “MooFree Chocolade bij VeganMission.nl

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Ik denk het niet, hoewel ik het niet met zekerheid kan zeggen. Het zou geweldig tof zijn. Ik weet wel dat in Nederland er soms acties zijn van bv. de food we love box die het een keertje vega(n) doet. En ik denk dat bij sommige lokale boxen de optie wel bestaat om het vegetarisch te krijgen (vegan heb ik echter nog niet gezien).
      Eventueel kan je wel meedoen met de vegan package swap, jij stuurt dan een pakje op met vegan lekkers naar iemand anders in de wereld en krijgt er eentje terug! Ik schreef er eerder al iets over: https://veggiesara.wordpress.com/2013/06/05/vegan-package-swap/

  1. sharicrisis zegt:

    Hmmmm…klinkt zo lekker… Al staat het blijkbaar nog niet helemaal op punt, toch vind ik die ‘honeycomb’ een super idee. Ik wil!
    Ik ga de komende dagen op internetaoektocht naar leuke webshops in aus, hopelijk vind ik ook betaalbare plekjes! Ik heb alvast van een nederlandse vriendin een blender gekregen, zo kan ik mijn eigen amandelmelk en ander lekkers maken! 🙂
    Ik kijk al uit naar je volgend blogje!

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Dan is dit inderdaad minder handig… Ik zag op je blog dat het wel goed meevalt om gezonder te eten 🙂
      Ik moet eerlijk zijn en zeggen dat chocolade wel heel lang meegaat hier (ik heb de chocolade van november en het laatste stukje hunny comb ligt nu nog in de koelkast).

Geef een reactie

