Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 25.02.2014

Het heeft heel wat frustratie, gevloek en nog wat meer frustratie met zich meegehad, maar we zijn er. We wonen in ons huisje! Zondag 16 februari maakten we voor het eerst een lekker dinner (*kuch* spaghetti *kuch*) klaar en zakten we na de afwas in onze zetel voor TV. Zo blij als kleine kindjes.

Het leven als getrouwd koppel dat eindelijk alleen woont bevalt ons goed. Ik vind het zelfs niet erg om elke avond te koken, ik doe het met plezier (wat ik eerlijk gezegd niet echt verwacht had). Wat ik heel tof vind is dat we op zondag een menu voor de de komende week maken. Superhandig om alle ingrediënten in te kopen voor een week, tussendoor niet meer naar de winkel moeten lopen, niet meer afvragen ‘wat gaan we morgen eten?’, enz. Wat er extra leuk aan is, is dat ik meteen meer uit mijn collectie kookboeken kan koken (wat jullie binnenkort wel zullen merken). Het is ook tof om elke avond minstens één foto te nemen van wat ik klaargemaakt heb, te volgen op Instagram.

Nu is het nog wachten op onze tafel en zetel, we gebruiken tijdelijk een echte vintage tafel en oude zetel. En geverfd moet er ook nog worden, maar dat doen we in de zomer zodat onze muren eerst de kans krijgen om een beetje te ademen (en wij ook).

Dit gezegd zijnde, ben ik blij dat ik terug aan het bloggen ben. Het is al meer dan een maand geleden en dat er al zo lang niets meer gepost was, zat me al een tijdje tegen. Maar nu neem ik even de tijd, ondertussen een beetje uitziekend, om nog eens wat blije dingen op te sommen en de laatste nieuwsberichten te delen!

Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 25.02.2014

Blije Dingen

elke avond koken | kookboeken | ons huis | onze keuken | uiteindelijk goed kunnen slapen | goed gevulde kasten | kookboeken die netjes in de kast staan | enthousiaste reacties | magazine dat vormt krijgt | het enige voordeel aan ziek zijn: voor gezorgd worden | een prachtig uitzicht bij het ontbijt (en bij de lunch) | creatief zijn in de keuken |

Hebben jullie trouwens al gezien op Facebook of Twitter dat ik met een vriendin aan een plantaardig magazine werk? We willen graag iets maken waar iedereen, zowel de doorwinterde vegan als startende flexitarër, iets aan heeft. Heb je onze enquête al ingevuld? 🙂

Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 25.02.2014

Nieuws

Verspilling is erg, vlees eten is erger
5 Things everyone gets wrong about the vegan diet
From veggie to vegan – how hard can it be?
Top 5 misleading claims that zoos make
Vegetarian diets may lower blood pressure
Can dogs survive and thrive on a vegan diet?
Busting 10 myths about vegetarian diets
How to make vegan cheese at home
Leonardo DiCaprio donates $3 Million to help the oceans
Hey vegan, where do you get your protein?
Study reveals more about the emotional lives of Asian elephants
10 Essentials you will find in a vegan grocery cart
Meet the Greens: 5 leafy veggies that aren’t kale
There’s a healthy good reason to love nuts and seeds

6 gedachtes over “Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 25.02.2014

  1. fiekefatjerietjes zegt:

    Wauw, wat een mooie keuken! Is dat volkern (het blad)?
    Geniet ervan, jullie hebben er lang genoeg op moeten wachten!
    (Ik kijk ook al uit naar mijn netjes uitgestalde kookboekencollectie en mijn nieuwe keuken!)

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Dankje fieke 😀 Het is het uitkijken waard geweest!
      Het keukenblad is corian (tamelijk eco-vriendelijk, maar het kon beter). Het nadeel is dat je er elk vlekje op ziet omdat het wit is, maar het wast wel makkelijk af en voelt heel fijn aan. Je mag er ook wel niks warm opzetten, maar dat was ik eerlijk gezegd snel gewoon 🙂

Geef een reactie

