Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 18.03.2014

Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 18.03.2014 | De Groene Keuken

Vandaag was zo’n dag dat ik opstond met een pesthumeur. Ik vraag me af hoe dat komt. Door slecht te slapen, gek te dromen, …? Of misschien is het af en toe gewoon eens nodig. Meestal is alles wat ik dan lees – blogs, kranten, mails, … – ook negatief. Toeval of te wijten aan dat slechte humeur? In ieder geval is het stilletjes voorbij gegaan, altijd tof als dat gebeurt. En als zo’n grumpy stemming niet voorbij gaat, kan je eens nagaan welke fijne dingen de afgelopen tijd gebeurd zijn…

Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 18.03.2014 | De Groene Keuken

Blije Dingen

Onze 8 jaar samen vieren in onze favoriet: De Levensboom | diezelfde dag gestart met een uitgebreid ontbijt van pannenkoeken en versgeperst sinaasappelsap | eindelijk naar Marina gaan kijken | twee prachtige vrienden die gezellig kwamen eten | diezelfde vrienden die ons véél te mooie cadeaus gaven | Thriftshop van Macklemore & Ryan Lewis (eerst vond ik het vreselijk en nu zet ik het stiekem vijf keer na elkaar op – ook fijn om naar te kijken trouwens + Same Love) | lazy sunday | Girls | versgebakken brood | EVA Limburg’s brunch die op 1-2-3 volzit | knuffelen met dandiedog | superlieve ezel- en paardenvriendjes | veel nieuwe kookboeken | courgettenoedels | de nieuwe Seizoenen van VELT | aangemeld zijn bij het lokale Voedselteam | verschillende DIY’s bedenken (nu nog uitvoeren…) | mooie lampen boven onze prachtige keukentafel | vegan pizza maken die heel erg in de smaak viel bij mijn ouders | 

Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 18.03.2014 | De Groene Keuken

Nieuws

10 Ways to make sure your work day doesn’t suck (niet echt ‘vegan’ nieuws, maar wel handig op een maandag – of dinsdag bij uitbreiding)
TEDx talk over Meatless Monday
Here’s why herbivores have more fun!
Heartbreaking images of rainforest destroyed for palm oil
Care about animals? Then eat like it. Simple.
Animal rescues: is it ethical to save one animal and eat another?
Watch a resued pig transform with the help of an animal sanctuary
Think! Eat! Act! A Sea Shepherd Chef’s Vegan Cookbook (Kickstarter project)
Veganism is on the rise
Help! 40 dagen zonder vlees
Can a vegan ever be sexy? (in het kader van onzin-artikels)
Respecting needs of older vegetarians and vegans in the care sector is a matter of human rights and equality in all areas
Vegan triathlete Brendan Brazier : Plant-based diet boosts energy and weight loss
Eating well: a well-planned vegan diet can be perfectly healthy
BrusselKale combines trendy veggies to create a new superfood
Vegan nutritionist Ginny Messina’s 5 unique healthy eating secrets
Foods you should eat when you can’t sleep
Vegan Diet : 10 surprising things about being vegan
Your kid hates veggies? You may be to blame. But it’s possible to make peas more palatable. 
10 Amazing things that would happen if vegans ruled the world

Zouden jullie het leuk vinden als ik mijn weekmenu’s deel (en wat ik er telkens van vond)? En zien jullie het ook zitten om over enkele groene dingen en DIY’s te lezen? 

Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 18.03.2014 | De Groene Keuken

9 gedachtes over “Nieuws uit Veganville + Blije Dingen 18.03.2014

  1. Marloes zegt:

    Oh, ik zou het superleuk vinden als je je weekmenu’s deelt. Er mag hier namelijk wel weer eens wat meer veganistisch gegeten worden. We deden het een tijdje heel bewust, maar zijn nu eigenlijk door drukte weer gewoon vega. Weekmenu’s leveren snel en makkelijk inspiratie op.

  2. Bonnie zegt:

    Ik hoop dat je dag morgen vrolijker begint! Leuk, al deze blije dingen. 🙂 Ik krijg vooral veel trek van die pizzafoto. Posts over weekmenu’s en DIY’s lijken me leuk om te lezen!

Geef een reactie

