Chocolade Overnight Oats

Chocolade Overnight Oats | De Groene Keuken

Ik heb het eerder al gezegd, maar ik zeg het nog eens, vroeger hield ik helemaal niet van ontbijten. Nu kan ik er niet meer zonder. Na een half uurtje zonder eten ’s ochtends beginnen de spaghetti-armpjes al te komen.
Hoewel ik het liefst elke dag met pannenkoeken zou beginnen, is iets met havermout wat makkelijker. Overnight oats (hoe vertaal je zoiets? “Overnachtende havermout”? “Havermout geweekt gedurende de nacht” klinkt een beetje ingewikkeld voor zoiets simpel) is mijn go-to ontbijt tijdens de week. Het is zo makkelijk, ’s avonds maak je een potje klaar en ’s ochtends haal je een lekker vullend ontbijt uit de koelkast. Bijna een jaar geleden deelde ik een recept voor Overnight oats met banaanmijn toenmalige favoriet. Tegenwoordig heb ik een chocolade-kick.

Chocolade Overnight Oats | De Groene Keuken

Chocolade Overnight Oats

3/4 cup havermout
1 cup amandelmelk*
1 tl lijnzaad
1 tl chiazaad**
1 overvolle tl cacaopoeder (rauw)
1 el pure chocolade druppels (chocolate chips)***
1 banaan
evt. wat gehakte noten of extra chocolade als topping

Doe de havermout met de cacaopoeder, het lijnzaad, chiazaad en de chocoladedruppels in een ontbijtkom. Roer goed door elkaar.
Voeg de amandelmelk toe en roer opnieuw goed door elkaar.
Zet in de koelkast.
Haal ’s ochtends het kommetje uit de koelkast en voeg er in schijfjes gesneden banaan aan toe, evt. samen met wat gehakte noten of extra chocolade.

* In plaats van amandelmelk kan je ook andere plantaardige melk nemen. Ik vind melk van noten het lekkerst omdat deze het meest smaak toevoegen en een romiger effect geven.
** Je kan ook twee theelepels lijnzaad gebruiken in plaats van chiazaad, of andersom.
***  De chocolade druppels kan je eventueel vervangen door in stukjes gehakte pure chocolade of cacao nibs.

Chocolade Overnight Oats | De Groene Keuken

Chocolade Overnight Oats | De Groene Keuken

8 gedachtes over “Chocolade Overnight Oats

Geef een reactie

