Spinazie Kiwi Smoothie

J. en ik hielden vorige week een ‘smoothieweek’. We ontbeten elke ochtend met een smoothie in plaats van onze gebruikelijke havermout of ontbijtgranen. Eerst leek ik het na drie dagen beu te zijn. Maar op dag zes begon het me zo goed te smaken dat ik deze week al elke dag met een smoothie heb ontbeten. Deze laatste drie dagen was het wel telkens dezelfde smoothie, namelijk banaan-pindakaas (veel te lekker).

Maar vandaag deel ik een supergezonde smoothie met jullie! Banaan vormt altijd een goede basis voor dit smeuïge drankje, hoewel je er niet te veel van moet gebruiken want dan overheerst de smaak snel. Verder zitten er kiwi’s en spinazie in. Kiwi’s bevatten veel vitamine C, meer zelfs dan sinaasappels. Die vitamine C is nodig om het ijzer uit de spinazie te kunnen halen. Het lijnzaad voeg ik toe voor wat gezonde vetten en de cacao is gewoon een extra smaakmaker die volledig optioneel is. Ideale combinatie dus en als extraatje ziet het er leuk fris groen uit.

Spinazie Kiwi Smoothie | De Groene Keuken

Spinazie Kiwi Smoothie
2 gewone of 1 heel grote portie

2 bananen
3 kiwi’s
2 handenvol verse spinazie
1 el lijnzaad
evt. beetje rauwe cacao

Doe het lijnzaad met het fruit en de spinazie in een blender.
Blend op hoge snelheid tot het een papje wordt. Als het te dik is, voeg je wat water toe tot het de vloeibaarheid heeft die jij wenst.
Om het af te maken, giet je het in een groot glas en doe je er wat cacaopoeder (naar wens) op.

Geniet van dit fris en fruitig ontbijt!

6 gedachtes over “Spinazie Kiwi Smoothie

  1. Kelly zegt:

    Aaargh, ik was daarnet op weg naar huis nog aan het denken dat ik echt eens een goeie mixer of keukenrobot moet aanschaffen om gemakkelijk smoothies, choco en andere pasta’s, rauwe taartjes (*kwijl*) en andere lekkernijen te kunnen maken, en nu verleid jij mij hier! Welke blender heb jij trouwens?

    • Sara (degroenekeuken) zegt:

      Ik gebruik meestal mijn kleine hakmolen van Kenwood (zo’n mini-ding met dubbele messen). Ik maak er smoothies in, pesto, notenpasta’s (hoewel dat wel wat lang duurt want moet regelmatig een paar minuutjes tussenin stoppen omdat het niet zoveel watt heeft).
      Nu heb ik op mijn grote patisserierobot ook een blender, maar ik moet m eerlijk gezegd nog uittesten… Zo’n kleintje is veel makkelijker om uit te halen en af te wassen, het kan alleen iets minder aan.

      Ik heb vroeger ook een blender van Solis gehad, maar die raad ik ècht niet aan. Heeft, als ik het me goed herinner, een maand goed gewerkt en begon dan kuren te vertonen. Volgens de winkel scheelde er niks aan omdat hij wel goed werkte als er niets inzat… Solis, geen aanrader dus 😉

      • Kelly zegt:

        Hm ja, dat gedoe van afwassen was vroeger gewoon dé reden waarom ik beweerde dat ik nooit een keukenrobot zou kopen 🙂 Maar toen at ik nog elke ochtend saaie boterhammen met supermarktchoco of supermarktontbijtgranen 😉 Bedankt voor de tip en voor de afrader 😉

Geef een reactie

